عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعتماد بازار عراق به لبنیات استان گلستان


اعتماد بازار عراق به لبنیات استان گلستان

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان از رشد قابل توجه صادرات پنیر ،خامه و شیر طی دوماهه نخست سالجاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، درویشعلی حسن زاده در گفت و گو با روزنامه گسترش صمت گفت : روند صادرات پنیر ،خامه و شیر در 2 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته بطوریکه رشد صادرات پنیر 69 درصد و خامه و شیر هزار و 119 درصد بوده است . این کالاها به کشورهای ترکمنستان ،عراق و افغانستان صادر می شود که هر سه کشور و بیش از همه در عراق کیفیت لبنیات استان گلستان شناخته شده است .

 وی افزود : دسترسی به بازار کشور ترکمنستان نسبت به سایر کشورها راحت تر است البته بعد از گذشت چند سال جایگاه لبنیات استان در این کشورها شناخته شده بطوریکه به صورت میانگین حضور لبنیات گلستان در بازارهای هر سه کشور حدود 60 تا 70 درصد افزایش داشته است .

 مهندس حسن زاده تاکید کرد : بحث حمل و نقل در صادرات لبنیات اهمیت ویژه ای دارد اکنون بدلیل آنکه حمل یکسره لبنیات به بازارهای صادراتی انجام نمی شود صادرکنندگان را دچار مشکل کرده است . بطوری که لبنیات صادراتی در مرزها تخلیه و دوباره بارگیری می شود و این عامل از کیفیت محصول می کاهد و به بسته بندی ها آسیب وارد می کند . ورود به صادرات برای تولید کنندگان نیاز به حجم بالای تولید و رعایت استانداردهای مورد نظر در بازارهای هدف دارد . بطور معمول صادرات کالا از جانب تولید کنندگان خرد مقدور نبوده و یا به سختی انجام می شود .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 709
  • کد خبر : 10484