عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نمایشگاه و همایش بین المللی «نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» در شهریورماه

قوانلو خبر داد:

برگزاری نمایشگاه و همایش بین المللی «نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» در شهریورماه

 نمایشگاه و همایش بین المللی «نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» با تاکید بر کارآفرینی و اشتغال از 24 شهریورماه به مدت چهار روز در تهران برگزار می شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: توسعه پایدار به عنوان یکی از بسترهای متعالی و رشد انسان، هنگامی موفقیت آمیز است که با یاری و مشارکت همه گروههای اجتماعی صورت پذیرد. زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و امروز در بخش های مختلف جامعه نقش آفرینی دارند. زنان به دلیل ارتباط مستقیم با گروههای جوانان ، نوجوانان، کودکان و تأثیر تربیتی و عاطفی بر نیم دیگر جمعیت، مهمترین و مؤثرترین گروه اجتماعی به شمار می آیند، اما در کشورهای در حال توسعه علیرغم همه برنامه ریزی ها و حمایت ها هنوز نتوانسته اند به جایگاه و نقش مناسب خود دست یابند.

 حسینقلی قوانلو ادامه داد : یکی از مهمترین زمینه های حضور زنان در عرصه توسعه پایدار، کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان است. براین اساس، نقش محوری مداخله دولتها در تقویت فرهنگ و ایجاد بستر مناسب برای گسترش کارآفرینی با ملاحظه نقش بدون جایگزین زنان در افزایش بهره وری، رشد اقتصادی و توسعه پایدار اجتناب ناپذیر است. از این رو با توجه به ضرورت ملی درگسترش فرصت های کارآفرینی برای زنان، برگزاری گردهمائی تخصصی و بین المللی می تواند به نشراطلاعات درموردنوآوریهای زنان،زمینه های کارآفرینی،رابطه کارآفرینی، توسعه اقتصادی واجتماعی ورونق بخش خصوصی باتوسعه کسب وکارزنان کمک شایان توجهی نماید.

 وی افزود : ازاین رو نمایشگاه و همایش بین المللی «نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» با تاکید بر کارآفرینی و اشتغال با بهره گیری از تجربیات موفق ملی وبین المللی باتمرکزبر کارآفرینی و اشتغال زایی از 24 شهریورماه به مدت چهار روز در تهران برگزار می شود.

 قوانلو گفت : این نمایشگاه و همایش با هدف معرفی و ارائه توانمندی های زنان در توسعه پایدار، معرفی و ارائه توانمندی های زنان کارآفرین در حوزه صنعت، معدن و تجارت،کشاورزی و خدمات و شرکت های دانش بنیان برگزار خواهد شد.

 به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان : همچنین معرفی محصولات و دستاوردهای زنان کارآفرین، الگوسازی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، توسعه بازار برای کسب و کار بانوان، تبادل تجارب موفق کارآفرینی در سطح ملی و بین المللی، ایجاد بستر مناسب جهت توسعه همکاری های اقتصادی در سطح ملی ،منطقه ای و بین المللی با رویکرد اهداف توسعه پس از 2015 و تشویق و ترغیب عموم برای ورود به عرصه های کارآفرینی، مشاغل سبز و توان افزایی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1270
  • کد خبر : 10648