عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وضعیت دستمزد در بخش تولیدات کشاورزی گلستان مطلوب نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

وضعیت دستمزد در بخش تولیدات کشاورزی گلستان مطلوب نیست

وضعیت دستمزد در بخش تولیدات کشاورزی گلستان مطلوب نیست

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه متوسط دستمزد در بخش تولید استان کمتر از کشور است، گفت: وضعیت دستمزد در بخش تولیدات کشاورزی در گلستان مطلوب نیست و در مسائل اجتماعی و اقتصادی استان اثرگذار است.

مهندس امرالله عباسی در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: عمده اشتغال در استان گلستان در بخش کشاورزی است و اشتغال استان در بخش میوه‎چینی در مقایسه با استان‎های خراسان، مازندران، سمنان و گیلان رتبه چهارم را دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش دروگر غلات استان گیلان با 600 هزار ریال بیشترین دستمزد و استان گلستان با 32 هزار ریال دستمزد در این بخش قرار دارد، اضافه کرد: میزان دستمزد در بخش نشاءکاری در استان مازندران یک میلیون ریال و در استان گلستان 300 هزار ریال است، در زمینه وجین و تنک‎کاری نیز میزان دستمزد در استان مازندران 570 هزار ریال و در استان گلستان 350 هزار ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اقدامات دولت را در تثبیت اشتغال موثر خواند و اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان گلستان از 13.7 با یک درصد کاهش به 12.7 درصد در بهار امسال رسید.

عباسی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در بهار سال 1392 در استان گلستان 5.1 درصد اعلام شده است، تصریح کرد: آمار ارائه شده برای نرخ بیکاری قابل قبول نبود لذا بررسی مجدد نرخ بیکاری در دستور کار قرار گرفت و نسبت به آسیب‌شناسی نرخ بیکاری در استان اقدام شد.

*نرخ بیکاری گلستان در بهار امسال 12.7 اعلام شد

وی خاطرنشان کرد: در بهار سال جاری نرخ بیکاری استان گلستان 12.7 اعلام شد که در مقایسه با آمار ارائه شده قبلی معقول‎تر است.

عباسی از اجرای دو طرح اشتغال در استان خبر داد و گفت: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و طرح تکاپو به عنوان دو طرح محوری در سال جاری با استفاده از ظرفیت‎های استان اجرا می‎شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 921
  • کد خبر : 10744