عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و فرمانداری آزادشهر


انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و فرمانداری آزادشهر

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و فرمانداری آزادشهر

 با هدف توسعه اشتغال پایدار در روستاها، تفاهم نامه ای با هدف نیازسنجی روستایی و طرح توانمندسازی مهارتی روستائیان، بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان و فرمانداری آزادشهر منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در این جلسه با اشاره به اینکه 25% از تولید ناخالص داخلی کشور به روستائیان اختصاص دارد و نقش روستاها در امنیت غذایی کشور کاملا واضح می باشد، گفت: با توجه به اسناد بالادستی نظیر بند "و" ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه و آئین نامه اجرایی آن در ارتباط با وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارتباط با نیازسنجی جوامع روستائی و عشایری، در اجرای این طرح از روش و تکنیک دلفی یعنی از خرد جمعی، افرادی از خبرگان اعم از بخشداران، دهیاران، نمایندگان دستگاههای اجرایی استفاده میشود.

 وی با اشاره به تأکید استاندار محترم در خصوص بومی نمودن دانش روستائی و مسئله شناسی روستاها، نیازسنجی را مهمترین رکن اجرای آموزش دانست و در ادامه به موضوعات خاص و اولویت دار برنامه ششم توسعه نظیر موضوع کلان فرابخشی محیط کسب وکار و اشتغال اشاره نموده و بهترین فرآیند را برای ایجاد اشتغال پایدار در کنار تولیدات هر منطقه، آموزش های بازار محور دانست که رویکرد تقویت حلقه های پیشین و پسین تولید، بمنظور تکمیل زنجیره ی ارزش کسب وکار در آن نهفته است.

 ابوالفضل تیرانداز با اشاره به راهبرد 6 سیاستی - اجرایی توسعه اشتغال پایدار کشور، توسعه مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کسب و کارهای خرد را به دلیل افزایش درآمد روستائیان، توسعه اشتغال بانوان، توسعه تولیدات غیرکارخانه ای و اشتغال ناشی از آن را از راهبردهای اساسی در حال حاضر دانست.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شعار دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان "اشتغال بزرگ، بنگاه کوچک" توسعه آموزش های مرتبط با مشاغل و حرف خانگی را مهم ارزیابی نمود.

 تیرانداز در ادامه به طرح توانمندسازی روستائیان با رویکرد اشتغال پایدار که از مصوبات شورای عالی اشتغال کشور نیز می باشد، اشاره نموده و آمادگی آموزش فنی وحرفه ای را برای اجرای پایلوت در یک دهستان و یا روستاهای توابع این شهرستان اعلام نمود.

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در ادامه همچنین به اهمیت، همکاری و همراهی تعاونی های خودجوش مردمی، خود یاران محلی یا صندوق اعتبارات خرد زنان روستائی، اهمیت وجود زنان تسهیل گر جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی را در این طرح یادآوری نمود.

 وی در پایان با تأکید بر این موضوع که مزیت منطقه ای و ظرفیت محلی توسعه تولیدات در نیاز سنجی برای روستا بایست مشخص شود، اینطور بیان نمود که آموزش تخصص شغل مورد نیاز اعم از آموزش های عمومی، فنی و تخصصی، کسب وکار و کارآفرینی با همکاری گروه های نامبرده در این برنامه گنجانده شده است.

 شفائی فرماندار آزادشهر نیز در این جلسه با تقدیر از عملکرد آموزش فنی وحرفه ای در سطح استان، نیازسنجی روستایی و طرح توانمندسازی مهارتی روستائیان را بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت: با توجه به پتانسیل موجود در روستاهای استان و نیز محدوده شهرستان آزادشهر، این طرح در نهایت می تواند کمک خوبی در راستای رسیدن به اشتغال پایدار در بین فعالان عرصه مهارتی داشته و همچنین می تواند در ترغیب سایر روستائیان به سمت آموزش های مهارتی نقش مهمی ایفا نماید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .