عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت از بخش خصوصی راهکار توسعه پایدار گلستان است

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان :

حمایت از بخش خصوصی راهکار توسعه پایدار گلستان است

 

 رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان تنها راه توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در استان را حمایت از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی آن دانست و گفت: لازم است با حمایت های جدی این واحدها را مجدا به چرخه تولید کشور بازگردانیم.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، رمضان بهرامی در مراسم تجلیل از 57 واحد تولیدی و صنعتگران نمونه سال 93 استان ،اظهار داشت: واحدهای تولیدی بدلیل برخی سیاست های اقتصادی در سال های گذشته و نیز تحریم های ظالمانه غرب دچار رکود شده اند که لازم است تلاش شود تا به چرخه تولید بازگردند.

وی با قدردانی از سیاست های دولت یازدهم و نیز تیم مذاکره کننده در رسیدن به جمع بندی مذاکرات هسته ای گفت: این نتیجه می تواند گامی موثر در راستای رفع تحریم ها و رونق تولید در کشور و استان باشد.

بهرامی پرداخت تسهیلات 28 درصدی به واحدهای صنعتی را چاره کار رفع مشکلات این واحدها ندانست و اضافه کرد: امروز توجه به تولید و نوع آن و توانایی رقابت پذیری با تولیدات خارجی و بهره وری بالا ،ضروری است.

وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید در دولت تصریح کرد: این قانون خوب بوده و لازم است در تصویب آیین نامه های اجرایی آن نقطه نظرات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در استان گفت: در راستای این کارگروه تاکنون مشکلات 200 واحد تولیدی بررسی شده که 65درصد مشکلات آنان مربوط به تسهیلات بانکی، 16 درصد مربوط به حوزه مالیات، ده درصد در حوزه تامین اجتماعی و بقیه در سایر موارد بوده است.

بهرامی با تاکید بر ضرورت همکاری واقع بینانه بانکها با واحدهای تولیدی افزود: عملکرد بانکها باید به گونه ای باشد که گرهی از مشکلات واحدهای تولیدی را بازکند نه اینکه با افزایش کارمزد و جریمه، واحدها به مرحله ورشکستگی سوق داده شوند.

وی همچنین توجه به صنعت مرغداری و رفع موانع آن را از خواسته های مدیران این صنعت از مسوولان دانست و گفت: متاسفانه برخی اظهار نظرهای غیرمسوولانه در بحث آنفلوانزای مرغی خسارات سنگینی به این صنعت در استان وارد کرد و اکنون با انباشت تولید مواجه هستیم.

بهرامی بر لزوم استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در تجارت خارجی بویژه در حوزه کشورهای آسیای میانه از سوی بازرگانان و واحدهای تولیدی استان تاکید کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1196
  • کد خبر : 11236