عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش صادرات غیر نفتی استان گلستان به روسیه

قوانلو خبر داد:

افزایش صادرات غیر نفتی استان گلستان به روسیه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: براساس گفت‌و گوهای انجام شده با اتاق بازرگانی آستاراخان روسیه صادرات استان گلستان به روسیه به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌‌کند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو، در نشست تجاری روسای اتاق بازرگانی،صنایع ومعادن و گشاورزی استان گلستان و مرکز تجارت بین‌المللی جاده ابریشم آستاراخان روسیه که با حضور تجار و بازرگانان استان انجام شد ، گفت: میزان صادرات کالا از طریق گمرکات استان گلستان در سال 93 با روسیه 366هزار دلار بوده که در 4 ماه نخست امسال به 571 هزار دلار افزایش یافته است.

 وی افزود: کالاهای صادراتی از استان گلستان به روسیه شامل سیب‌زمینی، رب و تولیدات شیمیایی است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: روسیه پنجمین کشور هدف صادراتی استان گلستان است که با توجه به تحریم روسیه می‌توانیم نیازهای این کشور را با اقلام و کالاهای ایرانی تامین کنیم.

 قوانلو اظهار داشت : ظرفیت‌های بالای صادراتی در بخش صنایع تبدیلی، لبنی و طیور می‌تواند زمینه مناسب برای همکاری‌های تجاری گلستان با آستارا خان را فراهم کند.

 قوانلو به دیگر کشورهای هدف صادرات استان گلستان اشاره کرد و گفت: 25 میلیون دلار صادرات مرغ به کشورهای عراق و افغانستان داشتیم، اما به دلیل ظرفیت‌های خالی در بخش‌های یاد شده به دنبال تامین نیازهای روسیه در این بخش هستیم .

 قوانلو به ظرفیت‌های بزرگ منطقه آزاد اینچه‌برون گلستان برای تقویت همکاری‌های تجاری و بازرگانی دو کشور اشاره کرد و گفت: این منطقه آزاد که به تصویب هیئت دولت نیز رسیده تا 6 ماه آینده با تصویب در مجلس شورای اسلامی زمینه همکاری‌های ایران با کشورهای CIS را در 14 هزار هکتار مساحت فراهم می‌کند که می‌تواند تحول عظیمی در بخش صادرات با کشورهای این حوزه باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1237
  • کد خبر : 11630