عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » محور توسكستان و محورهاي روستايي دهنه محمدآباد بازگشايي شدند


محور توسكستان و محورهاي روستايي دهنه محمدآباد بازگشايي شدند

محور توسكستان و محورهاي روستايي دهنه محمدآباد بازگشايي شدند

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان از بازگشايي محور توسكستان- گرگان- شاهرود در حوزه استحفاظي شهرستان گرگان و مسيرهاي روستايي دهنه محمدآباد در حوزه استحفاظي شهرستان علي آباد كتول به جز راه روستايي سياه مرزكوه كه بر اثر سيلاب روز گذشته مسدود شده بودند، خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "عادل مصدقي" روز چهارشنبه در گفت و گويي خبري افزود: به دليل حجم بالاي سيل گرفتگي و رسوبات در محور سياه مرزكوه، راهداران همچنان در حال پاكسازي مسير هستند و در اسرع وقت بازگشايي مي شود.

به گفته وي، بر اثر شرايط نامساعد جوي حاكم بر استان از روز گذشته و وقوع بارش هاي نقطه اي و رگباري در ارتفاعات بويژه محور توسكستان- گرگان – شاهرود شاهد آب گرفتگي همراه با گل و لاي و سنگ در چندين نقطه اين مسير، حد فاصل روستاي شاهكوه عليا تا انتهاي حوزه استحفاظي استان بوديم.

مصدقي ادامه داد: همزمان با اين محورها، در مسير فاضل آباد به روستاهاي دهنه محمد آباد در حوزه استحفاظي شهرستان علي آباد كتول نيز شاهد آب گرفتگي بيش از 15 نقطه از سطح اين محورها به طول 50 متر تا حدود 400 متر و به ارتفاع متوسط 40 سانتي متر همراه با گل و لاي و سنگ بوديم كه موجب مسدود كردن مسير و قطع رفت و آمد شده بود.

به گفته وي، اختلال در تردد وسايل نقليه و كندي رفت و آمد موجب شد تا بيش از 7 اكيپ راهداري با استفاده از ماشين آلات مجهز راهداري اعم از لودر، گريدر و سواري هاي كمك دار با آمادگي قبلي و با بكارگيري توان 60 نفر از نيروهاي مجرب، در اين مسيرها حضور يابند و براي هدايت و كنترل ترافيك عبوري و پاكسازي سطح راه و برقراري ترافيك ايمن همزمان با هم اقدام كنند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر مشكلي در تردد اين محورها وجود ندارد، اظهار كرد: كارشناسان جهت ارزيابي خسارات به محل حادثه اعزام شدند و خسارات وارده متعاقبا اعلام مي شود.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان با اشاره به حاكم بودن شرايط نامساعد جوي تا فردا در استان از رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي استان را دارند خواست كه قبل از سفر حتما از طريق تلفن گوياي 141 اداره كل راه و شهرسازي و 134 اداره كل هواشناسي استان از وضعيت محورها و شرايط جوي مطلع شوند.

مصدقي همچنين از هم استاني ها خواست كه در مسير سيلاب قرار نگيرند و خودروهاي خود را در مكان هاي بلند و مرتفع پارك كنند.

استان گلستان پنج هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي دارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .