عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری میز کشوری ترکمنستان با محوریت استان گلستان در آذر ماه سالجاری

در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان مطرح شد:

برگزاری میز کشوری ترکمنستان با محوریت استان گلستان در آذر ماه سالجاری

 رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری میز کشوری ترکمنستان با محوریت استان گلستان در آذر ماه سالجاری خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان، هشتمین جلسه کمیته پایش توسعه تجارت خارجی استان در سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان برگزارشد

 قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان در این جلسه از برگزاری میز کشوری ترکمنستان با محوریت استان گلستان خبر داد و افزود: تمام هماهنگی ها با دستگاههای اجرایی ، معاونت برنامه ریزی، دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی بعمل آمده است .

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان افزود : میز ترکمنستان با حضور مقامات عالی رتبه کشور، مدیران و مسئولین استان ، سازمان توسعه تجارت ایران، مدیران بخش دولتی و خصوصی استانهای همجوار با کشور ترکمنستان ، مدیران واحد های تولیدی ، صنعتی ، تجار و بازرگانان و صنعتگران 26 آذر ماه سالجاری در استان برگزار میگردد .

 قوانلو گفت: همچنین با رایزنی های انجام شده، استان گلستان بعنوان مجری برگزاری نمایشگاه توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان انتخاب شده که قرار است اسفند ماه سالجاری در کشور ترکمنستان برگزار گردد . وی در این زمینه اظهار داشت : همه تولید کنندگان استان می توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند .دوهزار متر مربع در دوطبقه فضای نمایشگاهی متعلق به استان است که حداقل 50 تا 60 شرکت فعال استان میتوانند توانمندیهای استان را در این نمایشگاه عرضه کنند .

 در ادامه این جلسه حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان افزود: بازار کشورترکمنستان از بازارهای مهم هدف صادراتی استان می باشد که با برنامه ریزی مناسب از جمله برگزاری میز کشوری ترکمنستان می توانیم صادرات کالاهای تولیدی استان را به کشور مذکور افزایش دهیم و گامی مهم در جهت حضور بیشتر و ماندگار در کشور ترکمنستان برداریم.

 وی در رابطه با راههای تعامل و افزایش صادرات به کشور ترکمنستان گفت: با تبادل نظرات مقامات اقتصادی و سیاسی ، اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری بین دو طرف و برگزاری نمایشگاه می توان از مشکلات موجود کاسته و حجم مبادلات فی ما بین را به سطح مطلوب برسانیم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1282
  • کد خبر : 12362