عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین مرکز تکثیر بچه میگو با ظرفیت یک صد میلیون قطعه در استان تاسیس می شود

مدیر کل شیلات گلستان:

اولین مرکز تکثیر بچه میگو با ظرفیت یک صد میلیون قطعه در استان تاسیس می شود

 اولین مرکز تولید و تکثیر بچه میگو با ظرفیتی بالغ بر یکصد میلیون قطعه، با اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی، به زودی در استان تاسیس خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس قدس علوی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیازهای استان به تولید بچه میگو و توسعه اراضی پرورش میگو در مجتمع گمیشان، اجرای پروژه آزمایشی تولید و تکثیر در مرکز آموزش و ترویج میگو گمیشان با هدف بومی سازی تکثیر توسط کارشناسان این اداره کل و با همکاری بخش خصوصی با موفقیت انجام شد.

مدیر کل شیلات استان با اعلام رضایت از نتایج به دست آمده از این پروژه اظهار کرد: طی نتایج به دست آمده اعلام شد با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب منطقه، امکان تولید بچه میگو در استان وجود دارد که با این روند به زودی نیاز گلستان به استان های جنوبی جهت تامین بچه میگو رفع خواهد شد.

وی با اشاره به مزیت اجرایی این طرح در گلستان بیان داشت: با ایجاد این مرکز در استان نگرانی های ناشی از تلفات در حمل بچه میگو از استان های جنوبی و احتمال آلودگی بچه مگیو در رفع خواهد شد و از این پس با اطمینان کامل از کاهش هزینه ها، سلامت میگو و با تولیدی به اندازه نیاز استان، بچه میگو در گلستان تولید خواهد شد.

گفتنی است به زودی و پس از اخذ سایر مجوزهای لازم، عملیات کلنگ زنی این مرکز در شهرستان گمیشان انجام خواهد شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 1585
  • کد خبر : 12823