عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و دانشگاه جامع گلستان


انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و دانشگاه جامع گلستان

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و دانشگاه جامع گلستان

 در راستای تحقق شعار حماسه اقتصادی و با هدف گسترش همکاری ها و برگزاری دوره های آموزشی، تفاهم نامه همکاری مشترکی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و دانشگاه جامع گلستان منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، در ابتدای این جلسه، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل با اشاره به دامنه آموزش های فنی وحرفه ای و مخاطبین، دانشجویان و دانشگاه ها را یکی از مخاطبین اصلی عنوان کرد و گفت: با توجه به آماری که سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با توجه به سامانه ثبت اطلاعات کارآموزان داده است، 60% از مخاطبین و کارآموزان ثبت نام شده، از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که این آمار نشان دهنده گرایش دانشجویان و فارغ التحصیل برای فراگیری آموزش های مهارتی است.

 مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان افزود: با توجه به اینکه دانشجویان مباحث علمی را در دانشگاه دنبال می کنند، لازمه ورود به بازار کار، آشنایی عملی با رشته مربوطه خود است که آموزش فنی و حرفه ای این فضا را فراهم نموده است.

 تیرانداز هدف از این تفاهم نامه را همکاری مشترک بمنظور اجرای دستاوردهای پژوهشی و پایان نامه های دوره های تحصیلات تکمیلی و پروژه های مختلف در سطح خرد و کلان، برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره علمی و تخصصی متقابل در چارچوب قوانین طرفین تفاهم نامه، همکاری در زمینه توسعه و پیشبرد اهداف آموزشی در چارچوب نیازهای دانشگاه و اداره کل عنوان کرد.

 وی همچنین با اشاره به موضوع این تفاهم نامه، تشریح کرد: نیازسنجی، امکان سنجی، برنامه ریزی و ارائه آموزش های مهارتی و کارآفرینی برای دانشجویان در حوزه های مختلف مهارت و فناوری جهت آمادگی برای ورود به بازار کار و نیز ارتقاء مهارت های شغلی و صلاحیت حرفه ای در کنار تحصیلات دانشگاهی، گردآوری و هدایت و حمایت از ایده ها و طرح حای ابتکاری خلاقانه دانشجویان در حوزه های مهارتی و کارآفرینی و مساعدت در ثبت و تجاری سازی آنها و ... از جمله موضوعات مهم این تفاهم نامه می باشد.

 مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان همچنین به تعهدات این اداره کل در قبال این تفاهم نامه اشاره و گفت: همکاری در امکان سنجی و نبازسنجی آموزش های مهارتی و فناوری و کارآفرینی برای دانشجویان، تدوین استانداردهای آموزشی و شغل وشایستگی بر مبنای نیازسنجی آموزشی، طراحی، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزش مهارتی اعم از پایه و پیشرفته، فناوری نوین و راهبردی با اختیار قرار دادن وآزمایشگاه برای دانشجویان و معرفی شدگان دانشگاه در قبال عقد قرار داد آموزشی، همکاری و ارائه امکانات و خدمات فنی و دستگاهی جهت انجام فعالیت های مورد نیاز، واحدهای فناور مستفر در مرکز رشد دانشگاه براساس ضوابط و ... از تعهدات این اداره کل می باشد.

 دکتر یغمایی رئیس دانشگاه جامع گلستان، نیز در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت ها و امکانات آموزش فنی وحرفه ای، فرصت مناسبی است تا دانشجویان علاقمند با همکاری صورت گرفته از این دوره ها استفاده کرده تا برای ورود به بازار کار آماده شوند.

 وی همچنین افزود: مشارکت در برگزاری کارگاه، سمینار و دوره های آموزشی، ارائه، طراحی، ثبت و تجاری سازی ایده ها، خلاقیت ها و اختراعات، همکاری علمی در تدوین استانداردهای شغلی و آموزشی با معرفی با خبرگان و اساتید و صاحب نظران، همکاری در جهت فراهم نمودن فضای آموزشی مناسب و تجهیزات کمک آموزشی برای اجرای دوره های آموزشی و زمان دوره های آموزشی با توجه به قوانین و مقررات دانشگاه، معرفی ایده ها، ابداعات و اختراعات دانشجویان و اعضای هیأت علمی در حوزه مهارت و فناوری جهت جلب حمایت های دستگاهی و ... از جمله تعهداتی است که بر عهده دانشگاه جامع گلستان می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .