عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 170 هزار هکتار اراضی مناسب برای پرورش میگو در کشور وجود دارد

قائم مقام مشاور معاونت آبزی پروری شیلات ایران:

170 هزار هکتار اراضی مناسب برای پرورش میگو در کشور وجود دارد

 قائم مقام مشاور معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: حدود 170 هزار هکتار اراضی مناسب برای پرورش میگو در کشور وجود دارد که امسال فقط 7 هزار هکتار آن زیر کشت رفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، دکتر شکوری که در همایش یکروزه تولید و تجارت میگو در گلستان حاضر بود با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر حدود 7 هزار هکتار از اراضی جنوب کشور و همچنین استان گلستان به کشت میگو اختصاص پیدا کرده است که پیش بینی می شود امسال در پایان فصل برداشت، قریب به 20 هزار تن میگو از این اراضی برداشت شود.

وی در خصوص برنامه های توسعه ای دولت برای تولید میگو کشور بیان کرد: دولت می تواند با تامین سرانه نقدی مورد نیاز از طریق تسهیلات ارزان قیمت و همچنین فراهم آوردن زیر ساخت هایی که در مجتمع های پرورش میگو مورد نیاز است با بخش خصوصی همکاری کند .

شکوری با اشاره به پیش بینی تولید 20 هزار تنی میگو امسال تاکید کرد: انتظار می رود در پایان برنامه ششم این عدد تا حدود 90 هزار تن افزایش پیدا کند که البته خوشبینانه است ولی در حداقل تولید به 50 هزار تن خواهیم رسید.

قائم مقام مشاور معاونت آبزی پروری شیلات ایران در پایان ضمن اعلام رضایت از پرورش میگو در کشور گفت: دو دهه از آغاز پرورش میگو در کشور می گذرد و خوشبختانه ما در طول این دو دهه به آنچه که می خواستیم از طریق دانش فنی، تولید و ایجاد زیر ساخت ها رسیده ام.

گفتنی است طبق رتبه بندی سال 2012، ایران در بین 60 کشور تولید کننده میگو، رتبه 19 را داراست و حدود 5/0 درصد از تولید جهانی را بر عهده دارد.

90 درصد از میگوی جهان را تنها 10 کشور از آسیای شرقی و آمریکای جنوبی تولید می کنند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 1104
  • کد خبر : 13511