عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در مهرماه در گلستان


برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در مهرماه در گلستان

برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در مهرماه در گلستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، از برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در مهرماه سال جاری در گرگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در جلسه ای که به همین منظور در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، امسال میزبان گروههای موسیقی و هنرمندان صنایع دستی 31 استان کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور بیش از 50 مهمان خارجی از سفارتخانه های 25 کشور مختلف در این جشنواره خاطرنشان کرد: استان گلستان رنگین کمانی از اقوام مختلف را در خود جای داده و گلستان به خودی خود یک ایران کوچک است و برگزاری جشنواره اقوام برای استان گلستان یک ظرفیت بزرگ در معرفی استان و جذب گردشگر به حساب می آید.

دبیر برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین درگلستان، همچنین دراین جلسه ضمن اشاره به اینکه این جشنواره برند استان می باشد،گفت: در سال گذشته که هفتمین جشنواره برگزارشد، بالغ بر 67 هزار نفر در 4 شب از این جشنواره بازدید نموده و بیش از 20 نفر از خارجی های مقیم استان در این جشنواره حضور یافتند و470 متر طومار دراین جشنواره به امضا رسید.

قربان عباسی درادامه اذعان داشت: امسال نیز هشتمین دوره از این جشنواره بین المللی با حضور بیش از80 نفر میهمان خارجی در مهرماه سالجاری برگزار خواهد شد.

وی همچنین همکاری و تعامل کلیه دستگاه های زیربط اعم از پلیس ، اورژانس، بهداشت و هلال احمر ، شهرداری ها و فرمانداری ها و... را جهت برپایی این جشنواره ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: کلیه دستگاه های عضو تلاش نمایند تا جشنواره هشتم بهتر از گذشته برگزار شده و نواقص جشنواره های قبلی برطرف گردد.

عباسی درادامه افزود: باتوجه به اهمیت موضوع ترافیک درمسیر برگزاری جشنواره ، طرحی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی آماده وجهت تسهیل وروان سازی ترافیک استفاده میشود.

وی ضمن اشاره به اینکه با تشکیل گروهی نسبت به آسیب شناسی جشنواره های قبلی اقدام میشود اذعان داشت: دوکمیته به کمیته های جشنواره امسال افزوده می شود که کمیته اقتصادی به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی و برگزاری همایش های اقتصادی با حضور کشورهایی که مراوده اقتصادی بیشتری وجود دارد وهمچنین تشکیل کمیته آموزش به منظور آموزش هتلداران ونیروهای پلیس جهت ارائه آموزش های لازم به پلیس در مسئله گردشگری وتوریست می باشند.

وی همچنین با اشاره به برپایی این جشنواره بین المللی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان ، ساماندهی فضای بیرونی نمایشگاه را ضروری دانست و ضمن اشاره به وظایف کمیته های مختلف این جشنواره، بربهره مندی از کلیه ظرفیت های استان جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره تاکید داشت.

هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، مهرماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان با حضور بیش از 50 سفیر وکاردار و 10 کشور عضو اکو برگزار خواهد شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 2265
  • کد خبر : 1364