عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست کارگروه انرژی و آب در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

در راستای گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل؛

نشست کارگروه انرژی و آب در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

نشست کارگروه انرژی و آب در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

نشست کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان گلستان با حضورقاسم غریب آبادی  مدیر کل پدافند غیر عامل استان، مدیران عامل  صنعت آب و برق استان،شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ای گلستان، شرکت گاز استان و خط انتقال 9 گاز رسانی به میزبانی شرکت  آب منطقه ای گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر کل پدافند غیر عامل استان گلستان کار گروه انرژی و آب  را یکی از فعالترین کارگروهای پدافند غیر عامل در استان نام برد.
قاسم غریب آبادی  تصریح کرد: پد افند غیر عامل در صنعت آب و انرژی به ویژه در بخش جلوگیری از آلودگی آب و پاکسازی آن در شرایط تهدید بسیار حائز اهمیت است.
وی با تشریح شرایط کشور در ارتباط با پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل از تاکیدات مقام معظم رهبری است و مدیران ما باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند و نیازهای روز جامعه را برآورده نمایند ،بنابراین توسعه پایدار بدون توجه به مقوله پدافند غیر عامل، کشور را دچار چالش خواهد کرد.
وی در پایان سخنانش با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیر عامل از 4 تا 10 آبان ماه سال جاری گفت: 150 برنامه متنوع در این هفته در نظرگرفته شده که شامل همایش، رزمایش و دوره های آموزشی و..می باشد.
 همچنین مهندس علی نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان و رئیس کارگروه انرژی و آب در ابتدای این نشست ضمن قدر دانی از حضور اعضاء گفت: پدافند غیر عامل مجموعه تدابیر ،تمهیدات ،اقدامات و طرحهای غیر مسلحانه و پیشگیرانه در قالب غیر نظامی برای ارتقای پایداری ملی،افزایش باز دارندگی ،آمادگی در برابر تهاجمات نظامی،فرهنگی و عملیات روانی دشمن و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ،ساختمانها و تاسیسات تجهیزات ،اسناد و شریانهای حیاتی و مهم کشور در برابر انواع تهدیدات  است و جزء الزامات و ضرورت دستگاه های اجرایی در استان می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل خاطر نشان کرد: افزایش بازدارندگی، ارتقای پایداری در مقابل تهدیدات دشمن، بالا بردن قابلیت‌ بقا و تقلیل آسیب پذیری و کاهش خسارت و صدمات تاسیسات،تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور در برابر تهدیدات و عملیات دشمن  را از اهداف و عوامل مهم پدافند غیرعامل می باشد.
مهندس نظری با اشاره به اینکه مهندسی پدافند غیرعامل بعنوان یک نیاز است خاطر نشان کرد: نهادینه کردن اصول و ضوابط پدافند غیر عامل و بالابردن ضریب امنیت پایدار در سیستمهای تامین و توزیع آب و سایر اقدامات در این خصوص در حوزه آب ضروری به نظر می رسد و باید در چرخه مطالعه، طراحی و اجرای پروژه ها بحث مهندسی پدافند غیر عامل در نظر گرفته شود تا بتوانیم خدمات مطمئن و مطلوبی به مردم ارائه دهیم.
در این نشست شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان  به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات خود پرداخت و همچنین  هر کدام از اعضاء کار گروه آب و انرژی در خصوص برنامه ها و چالشهای پیش روی خود مطالبی را بیان نمودند.

نشست کارگروه انرژی و آب در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .