عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رقابت ادبی در بین کودکان و نوجوانان گلستانی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان برگزار کرد؛

رقابت ادبی در بین کودکان و نوجوانان گلستانی

رقابت ادبی در بین کودکان و نوجوانان گلستانی

دومین جشنواره ی مشاعره ی اعضای کودک و نوجوان حوزه دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با موضوع آزاد، در مرکز شماره دو گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان، در این مسابقه ی ادبی تعداد 20 نفر از اعضای فعال کارگاه های شعر از مراکز فرهنگی هنری شماره 1 و 2 گنبد، مینودشت، آزادشهر و رامیان شرکت کردند.

مشاعره در سه گروه 6 نفره و یک گروه 8 نفره طی مراحل مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شد.

گفتنی است، علاوه بر مشاعره ی سنتی و سرعتی، آگاهی های شعری و مشاعره ی مشروط نیز در بخش نیمه نهایی و نهایی به بخش مسابقه افزوده شد.

نازنین میرعرب، سید حسام الدین حسینی، علی شریعت نیا و پگاه عرب از مرکز شماره دو گنبد به عنوان برگزیدگان این رقابت ادبی معرفی شده و با لوح تقدیر و هدایایی از آنان تجلیل شد.

داوری این جشنواره را منصور آق کارشناس فرهنگی و طیبه جلالی کارشناس ادبی استان برعهده داشتند.

مشاعره از جمله برنامه های پیش بینی شده در بخش کارشناسی ادبی در سال 94 می باشد که در آن معیارهایی از جمله انتخاب اشعار مناسب، تسلط کافی برخوانش اشعار، انتقال بار حسی اشعار به مخاطب، تلفظ صحیح واژه ها و اصطلاحات موجود در شعر، رعایت موسیقی شعر و هم چنین سرعت عمل در خوانش اشعار ملاک ارزیابی این داوری قرار گرفته است.

در حاشیه این مراسم از معصومه احمدی و شهلا مسیبی دو همکار بازنشسته ی کانونی با لوح سپاس و هدیه ای از سوی مدیر کل کانون تقدیر شد.

گفتنی است چندی پیش این جشنواره در حوزه یک و در مرکز شماره یک گرگان با حضور 12 نفر از اعضای فعال ادبی برگزار شد که مهدیه غلامی و مهسا جدیدی از مرکز شماره 1 گرگان و بهناز گزمه از مرکز شماره 2 گرگان رتبه های برتر را کسب کردند.

 رقابت ادبی در بین کودکان و نوجوانان گلستانی

 

رقابت ادبی در بین کودکان و نوجوانان گلستانی

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .