عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ميز زنان فرصت خوبی برای تعامل بيشتر با سمن‌ها است

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

ميز زنان فرصت خوبی برای تعامل بيشتر با سمن‌ها است

ميز زنان فرصت خوبی برای تعامل بيشتر با سمن‌ها است

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، تشکیل میز زنان را، فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و گفت :درحال حاضر اقدامات لازم برای اجرای این طرح در استان به صورت جدی در حال پیگیری است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره افزود: ما سعی داریم تا به وسیله این اقدام ارتباط خود با سمن‌ها به ویژه در حوزه بافت‌فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی را (به عنوان دو تکلیف مهم در حوزه اجرائیات اداره‌کل) افزایش دهیم، چرا که این اقدام از طریق بانوان و حضور پررنگ این افراد در خانه و خانواده بهتر و با کیفیت‌تر انجام خواهد‌شد.

رستمی در ادامه در تشریح جزئیات بیشتر عملکرد میز زنان در اداره‌کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: انتصاب دبیر میز زنان در استان با توجه به حکم وزیر راه و شهرسازی، برگزاری منظم جلسات اعضای میز زنان، تحقيق و پژوهش درباره حقوق شهروندي زنان به عنوان شهروندان اصلی جامعه و پيگيري موضوع مهم زنان حاشیه‌نشین و ساکن بافت فرسوده درشهرها باهمكاري اداره عمران و بهسازي شهري نمونه‌ای از اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می‌رود.

 

اجرای طرح سنجش سلامت برای بانوان‌شاغل راه وشهرسازی گلستان

 

وی در ادامه با بیان اینکه در این جلسات موضوع سلامت بانوان شاغل و نقش مهم اين افراد در ايجاد و حفظ سلامت خانواده مورد بررسی دقیق قرار گرفته است گفت: ضمن مكاتبات صورت گرفته با معاونت محترم بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان، این نهاد متقاضي اجراي طرح سنجش سلامت بانوان ایرانی شد که مورد استقبال این اداره کل قرار گرفت و با اعلام آمادگي مركز بهداشت استان این طرح از ۱۰ آبان‌ماه سال‌جاري آغاز شده‌است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به هدف چهارم میز زنان مبنی بر توجه به اهمیت سلامت خانواده بررسی وضعیت سلامت همسران کارمندان مرد اداره‌کل نیز در حال پیگیری قرار دارد.

به گفته وی، مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها برای معرفی نماینده و همکاری با اداره‌کل، مکاتبه با فرمانداری گرگان برای دعوت از انجمن مددکاران اجتماعی در جلسات شهرستانی، برگزاری جلسه با اداره‌کل بهزیستی و انجمن مددکاران اجتماعی و امام علی (ع) و درخواست ارسال گزارش عملکرد از این دو انجمن بعد از امضای تفاهم‌نامه نمونه دیگری از اقدامات انجام شده در این حوزه در استان محسوب می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی گلستان در پایان مشکلات اعتباری و عدم همکاری بانک‌های اطلاعاتی و همچنین عدم ارائه گزارش از سوی دستگاه‌های طرف قرارداد را ازجمله مشکلات و موانع موجود در این حوزه اعلام کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .