عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: ۱۲۴ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کشور ایجاد شده است.


معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: ۱۲۴ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کشور ایجاد شده است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: ۱۲۴ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کشور ایجاد شده است.

سید علی اکبر طاهایی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۲۴ مرکز مشاوره و اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان ها ایجاد شده است.

افزود: تشکیل ۳۱ کانون کارآفرینی در سراسر کشور، تداوم اجرای برنامه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و صدور ۹۴۰ هزار و ۳۵۲ مجوز مشاغل خانگی، صدور پروانه کار به تعداد ۹ هزار و ۶۲۱ فقره، پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغال به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در دولت تدبیر و امید از جمله برنامه های حوزه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی و توسعه کمی و کیفی خدمات بهزیستی بیان کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه رشد ۱۳ درصدی اورژانس اجتماعی، رشد ۵۲ درصدی مراکز درمان اعتیاد، رشد ۱۱ درصدی پایگاه سلامت و رشد ۲۷ درصدی پایگاه خدمات اجتماعی را در دولت یازدهم شاهد بودیم.

طاهایی، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات کار، ایمنی و حفاظت فنی از طریق انجام ۵۷۹ هزار و ۱۹۷ مورد بازرسی ادواری از بنگاه های اقتصادی مشمول قانون کار، راهبری و تاسیس دو هزار و ۸۸۰ تشکل کارگری و کارفرمایی، حمایت از دو هزار و ۴۶۲ واحد تولیدی و صنعتی مشکل دار و کاهش حوادث ناشی از کار به میانگین ۸۷ فقره حادثه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ را از جمله برنامه های وزارت تعاون در حوزه روابط کار عنوان کرد.

وی بیان کرد: نارسایی در این دولت زیاد است، مردم مشکلات زیادی دارند که این مسائل مستلزم توجه بیشتری است.

وی با اشاره به دیپلماسی دولت یازدهم و موضوع برجام گفت: در حوزه دیپلماسی کارستانی انجام شد و اگر پشتیبانی مقام معظم رهبری وجود نداشت برجام به نقاط مثبت نمی رسید و تشخیص رهبری این بود که ضرورت دارد چنین اتفاقی رخ دهد.

طاهایی به آثار برجام اشاره کرد و گفت: با این توافق توسعه مناسب و اصلاح دیدگاه جهان نسبت به ایران اتفاق می افتد. کدام منطقی می پذیرد که با تحریم باید زندگی کنیم. حتی تحریم شعب ابی طالب سه سال طول کشید، کسانی که دوستدار انقلاب هستند نباید دور از واقعیت اظهار نظر کند بلکه باید راهکارهای اساسی ارائه کنند.

وی بر لزوم رعایت انصاف از سوی دوستداران انقلاب نسبت به موضوع برجام تاکید کرد و گفت: باید هم نقاط ضعف و هم قوت مسایل دیده شود و کارها و عمل ما برای رضای خدا باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 988
  • کد خبر : 14363