عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كاهش تعرفه خدمات مهندسي مردم را به ساخت و سازهاي مجاز سوق مي دهد

مدير مسكن و ساختمان گلستان:

كاهش تعرفه خدمات مهندسي مردم را به ساخت و سازهاي مجاز سوق مي دهد

كاهش تعرفه خدمات مهندسي مردم را به ساخت و سازهاي مجاز سوق مي دهد

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان با اشاره به اينكه تعرفه خدمات مهندسي ساختمان برابر قانون و در جهت حمايت خدمات گيرندگان كاهش يافته است، گفت: بسترسازي براي افزايش رغبت مردم به ساخت و سازهاي مجاز، هدف اصلي كاهش اين تعرفه ها بوده است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "محمود تيموري" كه خود از جامعه مهندسين استان است در گفت و گويي خبري افزود: كميته چهار نفره هر استان با استناد به بندهاي 17-3 و 17-6 مبحث دوم مقررات ملي ساختمان موظف است مباني قيمت تعرفه هاي خدمات مهندسي را با توجه به كيفيت ساخت و ساز و شرايط هر استان، بررسي كند و در حد 25 درصد كاهش يا افزايش دهد.

به گفته وي، در حال حاضر نيز، تعرفه ابلاغ شده از سوي كميته چهار نفره گلستان با ساير استان ها برابري مي كند و كمتر از آنها نيست.

كميته چهار نفره هر استان متشكل از اداره كل راه و شهرسازي استان به عنوان دبير، معاونت عمراني استانداري، رئيس نظام مهندسي ساختمان و شهردار مركز استان مي شود.

تيموري ادامه داد: با اسناد و مدارك موجود ثابت مي شود كه تعيين تعرفه خدمات مهندسي توسط كميته چهار نفره استان نه تنها به ضرر جامعه مهندسين نيست بلكه در جهت كمك به اين جامعه صورت گرفته است.

مدير مسكن و ساختمان گلستان اظهار كرد: كميته چهارنفره تعرفه ها را با اين نگرش كه مهندسين به وظايف خود عمل نمي كنند، كاهش نداده بلكه اعتقاد اداره كل راه و شهرسازي و كميته چهارنفره اين است كه مهندسين به وظايف خود واقفند و آنها را انجام مي دهند اما وظيفه راه و شهرسازي،كميته چهار نفره و سازمان نظام مهندسي ساختمان كه متوليان امر هستند، بسترسازي براي افزايش رغبت مردم به ساخت و سازهاي مجاز مي باشد.

مديرمسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان افزود: قيمت كنوني تعرفه هاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان نه تنها اعتراض شديد مردم را به همراه داشته بلكه مردم را به سمت ساخت و ساز هاي غيرمجاز سوق مي دهد و باعث عدم مراجعه آنان به سازمان نظام مهندسي و شهرداري ها براي دريافت پروانه مي شود.

تيموري افزود: اين در حالي است كه بنا به تاكيد مقام عالي وزارت راه و شهرسازي، سازمان نظام مهندسي ساختمان، دستگاهي خدمات رسان است و ارائه خدمات آن بايد به گونه اي باشد كه مردم راغب گرفتن خدمات از اين سازمان باشند نه اينكه به اجبار اين كار را انجام دهند.

به گفته وي، هميشه افزايش تعرفه در ارائه خدماتي باعث رضايتمندي قشري نمي شود بلكه بايد از ظرفيت و پتانسيل نهفته در آن جامعه استفاده كرد.

مديرمسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان افزود: جامعه هدف مهندسين، مردم هستند كه با رضايت آنان بعنوان بهره برداران ساختمان ها، فضاي شهري و ابنيه و غيره، قطعا به اهداف خود مي رسيم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .