عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زيربناي توسعه هر كشور فعاليت هاي عمراني است

مديركل راه و شهرسازی گلستان:

زيربناي توسعه هر كشور فعاليت هاي عمراني است

زيربناي توسعه هر كشور فعاليت هاي عمراني است

مديركل راه و شهرسازي گلستان، زيربناي حركت توسعه هر كشور را، فعاليت ها و ساخت و سازهاي عمراني دانست و گفت: براي ميسر شدن اين اتفاق نياز به برنامه ريزي در حوزه نظام فني و اجرايي داريم.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در نشست با اعضاي هيات مديره انجمن شركت هاي پيمانكاري و تاسيساتي استان در اداره كل راه و شهرسازي استان، افزود: اگر بنا باشد زيرساخت و موتور محرك توسعه را فعاليت هاي عمراني و آباداني بدانيم و برنامه ريزي و مديريت را بر اين حوزه نداشته باشيم، تحقق آن بعيد به نظر مي رسد.

به گفته وي، انجمن پيمانكاران مي تواند با انتقال اين نگرش به مديران اجرايي ذيربط، در ايجاد و شكل گيري اين ديدگاه و در كنار آن، برون سپاري فعاليت ها و استفاده از نظرات افراد انديشمند و مشاوران در تدوين برنامه ها موثر باشد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان با قدرداني از جامعه پيمانكاري استان، افزود: 99.5 درصد پيمانكاران راه و شهرسازي استان بومي هستند و افتخار ما است كه فعاليت هاي اداره كل از طريق پيمانكاران انجام مي شود.

وي گفت: نگاه ما اين است كه پيمانكاران جداي از بدنه دولتي نيستند و هيچ دستگاهي نمي تواند بدون حضور پيمانكاران صاحب صلاحيت منابع اعتباري عمراني خود را هزينه كند.

رستمي افزود: در راستاي اين نگرش، حرمت و احترام ويژه اي براي پيمانكاران قائليم چون علاوه بر حركت در جهت عمراني كشور، كارآفرين هستند و ايجاد اشتغال مي كنند.

وي در ادامه، آموزش را، امري اساسي در تحقق برنامه هاي هدفمند بيان كرد و گفت: با سرلوحه قرار دادن آموزش، در انعقاد قراردادها با سعي و خطا جلو نخواهيم رفت.

مديركل راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: اداره كل راه و شهرسازي به عنوان كارفرما با كمك و تعامل پيمانكاران تمام هم و تلاش خود را براي تامين منابع مالي پروژه ها معطوف ساخته است.

به گفته رستمي، اولين اقدام در اين راستا، مستندسازي و شناسنامه دار كردن بخشي از مطالبات پيمانكاران در سال گذشته و اقدام براي تهيه مستنداتي براي بخشي ديگر از مطالبات آنان بوده تا دين خود را به پيمانكاران ادا كرده باشيم.

رستمي ادامه داد: شرايط كنوني اقتصادي كشور به گونه اي نيست كه براي تامين منابع مالي طرح هاي عمراني همچون گذشته عمل كرد بلكه بايد از ساير منابع از قبيل صندوق توسعه ملي، فاينانس ها، اسناد خزانه اسلامي و مبادلات تهاتري براي تامين منابع مالي و اجراي پروژه ها اقدام كرد.

اين مقام اجرايي گلستان خاطرنشان كرد: در استان گلستان نيز در حال پيگيري براي بسترسازي استفاده از اين منابع هستيم به طوري كه تاكنون تعدادي از پيمانكاران براي دريافت مطالبات خود از طريق اسناد خزانه اسلامي معرفي شده اند.

برآورد و بررسي واقعي و آناليز قيمت مناقصات پيمانكاري، تحقق مطالبات پيمانكاران و استمهال بدهي آنان به بانك ها، تعيين تكليف پروژه هاي مسكن مهر، معرفي رابط بين انجمن و اداره كل راه و شهرسازي و برگزاري جلسات مستمر، بخشي از درخواست هاي اعضاي هيات مديره انجمن شركت هاي پيمانكاري و تاسيساتي استان در اين نشست بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .