عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح اولین مرکز متولی پاسخ به رخدادهای امنيت فضای سايبري در استان گلستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان خبر داد:

افتتاح اولین مرکز متولی پاسخ به رخدادهای امنيت فضای سايبري در استان گلستان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان مركز آپا ( آگاهي رساني، پشتيباني و امداد رايانه-اي) در استان گلستان با عنوان " مركز تخصصي آپا دانشگاه گلستان" چهارشنبه مورخ 4 آذرماه 1394 افتتاح می گردد. 

دکتر مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در این خصوص گفت: با گسترش اینترنت و استفاده از آن در ابعاد مختلف، دستگاههاي اجرايي، سازمانها و موسسات با مسائل جدیدی در رابطه با امنیت اطلاعات و تهاجم به شبکه ها و سيستم¬های کامپیوتری مواجه مي¬باشند. صرف نظر از موفقیت و یا عدم موفقیت مهاجمان، عدم وجود دانش و اطلاعات لازم کاربران شبکه های کامپیوتری و استفاده کنندگان اطلاعات حساس در یک سازمان، همواره به عنوان مهمترین تهدید امنیتی آن سازمان محسوب مي گردد.

دکتر مومنی اضافه کرد: در عصر حاضر با گسترش اينترنت و ابزارهاي كاربردي متنوع، می بایست به مقوله امنیت اطلاعات نه بصورت یک کالا و یا محصول بلکه بصورت یک فرآیند نگاه کرده و امنیت را در حد یک محصول نرم افزاری و یا سخت افزاری تنزل ندهیم.

مومنی در خصوص اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات گفت: در اغلب کشورهای پيشرفته جهان در خصوص پاسخ به رخدادهاي امنيتي، گروه هاي تخصصي با نام CERT وجود دارد. اين گروه ها به نوعی مرجع رسمی در زمینه امنيت می باشند. در كشور ما نيز با حمايت سازمان فناوري اطلاعات ايران، مراكز آپا (آگاهي رساني، پشتيباني و امداد رايانه اي) با همین هدف و در همین راستا ایجاد شده است. فعاليت هاي اين مراكز، در زمينه هاي اطلاع رسانی، آموزش، مشاوره، پیشگیری و پاسخگویی، تست نفوذ و ارزیابی امنیتی، ارتباط و هماهنگی با مؤسسات، سازمانها و شرکتهای بین المللی و داخلی می باشد.

مركز آپا دانشگاه گلستان بر اساس مجوز رسمي سازمان فناوري اطلاعات، دهمين مركز تخصصي آپا در كشور خواهد بود. پيش از اين 9 مركز آپا در كشور در دانشگاههاي صنعتي شريف، امير كبير، فردوسي مشهد، تبريز، يزد، صنعتي اصفهان، تربيت مدرس، گيلان و بيرجند راه اندازي گرديده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل ارتباطات وفناوري اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .