عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست نقد كتاب در مراكز فرهنگي هنري گنبد و گرگان برگزار شد

با هدف توسعه و ترويج فرهنگ مطالعه؛

نشست نقد كتاب در مراكز فرهنگي هنري گنبد و گرگان برگزار شد

نشست نقد كتاب در مراكز فرهنگي هنري گنبد و گرگان برگزار شد

به مناسبت هفته كتاب و كتاب خواني و با هدف توسعه و ترويج فرهنگ مطالعه و پيشرفت سواد خواندن، نشست نقد كتاب با عنوان دو پنجره با حضور "عباس تربن" شاعر و نويسنده حوزه نوجوان در مراكز فرهنگي هنري گنبد و گرگان برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، در اين نشست كه جمعي از نوجوانان علاقه مند به كتاب و كتاب خوان هاي برتر به همراه مربيان خود از تمامي مراكز استان حضور داشتند، سيفي مديركل كانون حضور نويسندگان و شاعراني همانند عباس تربن، شاه آبادي، عربلو و بكتاش را در استان گلستان بيانگر عزم جدي كانون براي پاسخ گويي به نياز واقعي مخاطبان برشمرده و اظهار اميدواري كرد تا شوق و ذوق به مطالعه در كودكان و نوجوانان به واسطه ديدار و گفت و گو با اين شاعران و نويسندگان بيش از پيش تقويت شود.

مديركل كانون گفت: اجراي برنامه دو پنجره ضمن برقراري پيوند مخاطب با خالق اثر، پديدآورندگان آثار را با نيازهاي واقعي مخاطبان آشنا مي سازد.

مديركل كانون بر استفاده از زبان شعر براي انتقال پيام هاي تربيتي تاكيد نموده و افزود: زندگي از تولد با لالايي تا مرگ در قالب مرثيه آميخته با شعر است.

سيفي از شاعران به عنوان انسان هايي قابل احترام در نزد ايرانيان نام برده و بيان داشت: جايگاه شعر و شاعر در جامعه ايراني آن قدر مهم است كه ايرانيان ديوان حافظ، مثنوي معنوي و گلستان و بوستان سعدي را در كنار قرآن قرار مي دهند.

در ادامه اين نشست عباس تربن شاعر حوزه نوجوان ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع نوجوانان، از اعضاي كانون خواست تا با حضور در مراكز فرهنگي هنري دوستي خود را با كتاب محكم تر از گذشته نمايند.

ايشان از عضويت خود در مراكز 29 و 6 كانون و هم چنين عضو مكاتبه اي مركز آفرينش هاي ادبي به عنوان يكي از مهم ترين عوامل علاقه مندي به شعر و شاعري نام برده و افزود: در خانه ما جز چند كتاب پراكنده كه كمتر خوانده مي شد كتاب ديگري نبود اما در كانون مجموعه مختلفي از كتاب ها بود كه تاثير زيادي در جذب من به مطالعه داشت.

نويسنده مجله دوچرخه و كيهان بچه ها رو در رو نشستن با مخاطبان و صحبت كردن درباره شعرهايش را بسيار با ارزش دانسته و از كانون پرورش فكري به واسطه ايجاد اين فرصت قدرداني نمود.

در اين نشست از اعضاي كتاب خوان مراكز فرهنگي هنري استان كه طي يك سال بيش از يكصد كتاب خوانده بودند با اهداي لوح تقدير و كارت هديه تجليل شد.

گفتني است از عباس تربن تا كنون چندين كتاب شعر با نام‌هاي : "عشق‌هاي لنگه به لنگه" ، "ايستگاه لاغري" ، "ماه روي صندلي"، "يك بستني و پنج زبان"، "اين مگس وزوزو" ، "سوت سكوت" و كتاب ديگري با عنوان "زندگي ترك موتورسيكلت" كه خاطرات روزانه‌ي يك موتورسوار است در قالب نثر از وي منتشر شده است.

 

نشست نقد كتاب در مراكز فرهنگي هنري گنبد و گرگان برگزار شد

 

نشست نقد كتاب در مراكز فرهنگي هنري گنبد و گرگان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .