عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آشنایی مردم با مشخصات کالاهای قاچاق یک اقدام پیشگیرانه است


آشنایی مردم با مشخصات کالاهای قاچاق یک اقدام پیشگیرانه است

 پنجمين جلسه كارگروه حمايت از توليد داخلی و نظارت بر شفاف سازي عرضه كالا در استان با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت و عضویت سایر دستگاههای اجرایی و نظارتی با موضوع ضرورت حمایت از تولید چای داخلی و جمع آوری انواع چاي قاچاق از سطح عرضه برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، در اين جلسه علي اصغر اصغري رئیس اداره نظارت و بازرسي سازمان با اشاره به اثرات منفي مصرف این قبیل محصولات بر سلامت مردم و تبعات اقتصادی ناشی از شیوع خريد و فروش كالاي قاچاق در جامعه افزود:يكي از راههاي مقابله با اين پديده معرفی مشخصه های این قبیل محصولات و جلب مشارکت مردم در معرفی مراکز عرضه کننده این کالاها میباشد .

 وی اظهار داشت : سازمان صنعت معدن و تجارت استان سعی دارد با استفاده از ظرفیت نهاد های عمومی غیر دولتی به مانند انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سایر دستگاههای اجرایی و نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد و ...... اطلاع رسانی های لازم را در این خصوص داشته و با عرضه کنندگان این قبیل محصولات برابر قانون رفتار نماید .

 اصغری اضافه کرد : با توجه به اصلاحات اخیر قانونی مبارزه با قاچاق کالا روند رسیدگی تسهیل و امر مبارزه با کسانی که سعی در اخلال در نظام توزیع از طریق فروش این قبیل محصولات غیر استاندارد و قاچاق را داشته فراهم آمده است

 مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: با توجه به مشخصه های درج شده بر روی کالاهای ساخت داخل که مجوز توزیع داشته تشخیص امر قاچاق در محصول چای آسان گردیده و مصرف کنندکان میتوانند با اندکی دقت متوجه اصل یا قاچاق بودن این محصول در سطح عرضه شوند

 اصغری اشاره داشت :بر روی چای تولید داخل یا واردات رسمی و مجاز نشان تجاری واحد تولیدی یا وارد کننده به همراه شماره پروانه بهداشتي صادره از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین نشان استاندارد ايران درج گردیده و قيمت مصرف كننده بصورت عبارت (با احتساب ارزش افزوده)در روی بسته بندی ها نقش بسته است . وی همچنین داشتن تاريخ توليد و انقضاء به زبان فارسي،آدرس واحد تولیدی یا بسته بندی کننده و تلفن كارخانه به زبان فارسي به همراه شماره ثبت آن و عبارت " بسته بندي شده در ايران " را از دیگر مشخصات محصولات مجاز برشمرد .

 مسئول حوزه نظارت وبازرسی سازمان در پايان خريد و فروش هرگونه چاي خارجي قاچاق در استان را غير قانوني دانست و افزود برابر قوانین موضوعه با متخلفین این امر برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت . وی همچنین از فعالین اقتصادی در شبکه های رسمی توزیع خواست تا محصول چای مورد نیاز خود را از شرکت های پخش دارای مجوز از سازمان صنعت ،معدن و تجارت به همراه فاکتور رسمی خریداری نمایند تا در صورت بروز مشکلات مشابه موضوع قابل پیگیری بوده و حقوق قانونی آنان مورد تضییع قرار نگیرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 776
  • کد خبر : 15098