عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۱۹۰ هزار کارت کار برای اتباع خارجی در کشور صادر شده است

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار:

۱۹۰ هزار کارت کار برای اتباع خارجی در کشور صادر شده است

۱۹۰ هزار کارت کار برای اتباع خارجی در کشور صادر شده است

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ۱۹۰ هزار کارت کار برای اتباع خارجی در کشور صادر شده است.

علی اقبالی، در حاشیه همایش تخصصی شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 190 هزار نفر از اتباع خارجی با کارت کار در 14 استان اصلی و مجاز کشور مشغول به کار هستند.

وی افزود: 50 درصد نیروی کار مشاغل رده پائین کشور را افغان‌های مقیم ایران در دست دارند.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تابعان 2 کشور عراق و افغانستان در ایران کارت پناهندگی و کار دارند و در مشاغلی مناسب با سطح تحصیلات و مهارت‌های خود مشغول به کار شده‌اند.

به گفته وی، اتباع کشور افغانستان در ایران به مشاغلی مانند پزشکی، مامایی، دندانپزشکی، کارگری ساختمان و مشاغلی از این دست مشغول هستند.

اقبالی افزود: بر اساس آمار رسمی کشور1.5 میلیون نفر از اتباع افغان در ایران به صورت مجاز زندگی می‌کنند و اتباع عراقی نیز حدود 38 هزار نفر هستند.

وی تصریح کرد: ایرانیان در مشاغل رده پایین کار نمی‌کنند و ما مجبور به استفاده از کارگران افغانی هستیم، این کارگران برای اشتغال تهدید نیستند اما نباید 100 درصد به آن‌ها متکی بوده و باید با چندین تابعیت کار کنیم.

اقبالی اظهار کرد: کارفرما باید با ما همکاری کند و در تلاشیم تا کارفرمایان را با خود همراه کنیم، افعان‌ها به سبب اشتراکات زبانی، دینی و همسایگی خود از سوی ایرانیان پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: 50 هزار زن ایرانی با تابعین افغان ازدواج کرده‌اند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1980
  • کد خبر : 15184