عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرشماری اتباع خارجی شاغل در کشور انجام می‌شود

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار:

سرشماری اتباع خارجی شاغل در کشور انجام می‌شود

سرشماری اتباع خارجی شاغل در کشور انجام می‌شود

علی اقبالی، صبح امروز در همایش تخصصی شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز اظهار داشت: در قالب سرشماری اتباع خارجی شاغل در کشور می‌توان نیاز‌های شغلی اصناف و اتحادیه‌ها را احصاء و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: دفا‌تر کفالت نیز می‌توانند در این زمینه کمک کنند و نیازسنجی‌های لازم انجام شود.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بررسی تغییرات حاصل در بازار کار در صورت کم یا زیاد شدن نیروی کار خارجی نیز باید در 3 ماه باقی مانده از سال انجام شود.

اقبالی با بیان اینکه باید از شرکای اجتماعی خود نیز در این زمینه کمک بگیریم، گفت: جایگزینی اتباع ایرانی و خارجی در بازار کار باید بررسی و مطالعه شود.

به گفته وی، اتباع خارجی به راحتی توانسته‌اند برخی مشاغل را مانند حفاری قنوات در یزد، کیف و کفش و پسماند زباله در تهران و پوست از دست ایرانیان در بیاورند و البته فرهنگ ما در برخی مشاغل نیز تغییر کرده و ما حاضر به انجام آن نیستیم.

اقبالی اظهار کرد: استان گلستان به عنوان پایلوت طرح مطالعاتی اشتغال اتباع خارجی انتخاب شده است و با همکاری صنوف و اتحادیه‌ها نیازسنجی در باره اتباع خارجی و نیاز صنوف به آن‌ها مطالعه می‌شود.

وی افزود: عدم همراهی کارفرما یکی از معضلات است، کارفرما یا توجیه نیست و یا مشکلش حل نشده، باید دلیل استفاده از اتباع خارجی از سوی کارفرما را فهمیده و مشکل را رفع کنیم.

اقبالی گفت: 15 درصد از درآمدهای دفا‌تر کفالت به کمیسیون ساماندهی واریز می‌شود و قرار است این مبالغ به استان‌ها برگردد و در اختیار تیم‌های گشت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شعبه و قاضی ویژه جرایم اتباع خارجی باید در دادگشتری تشکیل شده و پرونده‌های مربوط به این شعبه ارجاع شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1919
  • کد خبر : 15185