عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان با اصحاب رسانه


نشست خبری ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان با اصحاب رسانه

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، روز دوشنبه مورخ 23آذر 1394 ساعت9صبح در سالن اجتماعات دانشگاه نشست خبری ریاست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

 در این نشست دکتر برزعلی، ریاست دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته پژوهش گفت: یکی از وظایف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی بحث آموزش های مهارتی است.

 وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با نگاهی عمیق به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب به ویژه در افزایش سهم آموزش های مهارتی در نظام آموزش کشور و برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش عالی، با حرکت به سمت نگارش و تدوین سند تحول راهبردی حرکتی بنیادین را در راستای ترویج و گسترش فرهنگ پژوهش کاربردی، مهارت، فناوری، کارآفرینی و نقش آفرینی در فرایند توسعه همه جانبه ایران اسلامی انجام می دهد و توانسته گام های بلندی در جهت ارتقای دانش فنی و مهارت های نیروی کار برای تضمین کیفیت آموزش، افزایش سطح دانش کاربردی مشاغل و طراحی استانداردهای لازم بردارد.

 دکتر برزعلی با بیان اینکه واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در برنامه ریزی، فعالیت های خود را بر مبنای اصولی سازماندهی و اجرا می­کند، تصریح کرد: این برنامه ها شامل؛ ترویج فرهنگ کسب و کار دانش بنیان و کارآفرینی بر اساس مبانی اقتصاد مقاومتی، ارتقای توانایی علمی، فناوری و مهارتی افراد با تاکید بر نیازهای جامعه و ایجاد آمادگی برای پذیرش مسئولیت های شغلی و ترکیب عرضه محور و تقاضا محور، اجتماع دو رویکرد برون مداری و درون مداری و تلفیق آموزش با تربیت، پژوهش و مهارت است.

 وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دانشگاه ها باید پژوهش محور شوند»، پژوهش را همواره یکی از راهبردهای اساسی در فعالیت های خود دانسته و می داند.

 دکتربرزعلی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با پژوهش­های انجام شده، شاهد تجاری سازی موفقی از برخی از ابتکارات دانشجویان و اساتید این دانشگاه به ویژه در عرصه های بسته بندی، پوشاک، صنایع دستی و کشاورزی در استان و کشور خواهیم بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .