عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاري 58هزار نفر - ساعت آموزش هاي مهارتی در زندان هاي استان

توسط اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان انجام شد:

برگزاري 58هزار نفر - ساعت آموزش هاي مهارتی در زندان هاي استان

برگزاري 58هزار نفر - ساعت آموزش هاي مهارتی در زندان هاي استان

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان از برگزاری 58 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در زندان های استان گلستان در 8 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني وحرفه اي گلستان، ابوالفضل تيرانداز مدير كل با اعلام این خبر و نیز با اشاره به اينكه بيكاري و فقدان مهارت، يكي از علل گرايش به اعتياد، بزهكاري و خلاف مي باشد و همچنین داشتن مهارت در فرد، ضمن ايجاد شرايط اوليه براي اشتغال، به تقويت شخصيت و منزلت اجتماعي فرد كمك مي كند، گفت: ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي به زندانيان کشور از سال 1371 آغاز و تاکنون اين آموزش ها با همکاري متقابل سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور ادامه داشته و با رشد ساليانه تعهدات و عملکرد آموزشي در اين بخش همراه بوده  است.

وی بیان داشت: آموزش های مهارتی در زندان ها با توجه به نقش سازنده اي که در روحيه و خودباوري و تأمين معاش آينده مددجويان ايفا خواهد نمود مورد استقبال زندانيان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان درادامه باتشريح ماده ۱۳۷ آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مصوب ۲۰ /۹ /۱۳۸۴ تصريح نمود: محکومان در مدت اقامت خود در موسسه یا زندان با توجه به مدت محکومیت شان و کیفیت و نوع برنامه های آموزش علمی، دینی و فنی حرفه ای پیش بینی شده در زندان ها به فراگیری سواد و ادامه تحصیلات علمی، دینی و حرفه ای اشتغال خواهند داشت.

در پايان تیرانداز خبر از از آموزش مهارتي براي 749 نفر در زندان هاي اين استان داد و اظهار داشت: در 8 ماهه نخست سال 1394بالغ بر 58 هزار نفر - ساعت آموزش طي 58 دوره جهت 749 نفر از مددجويان زنداني شهرستانهاي گرگان و گنبد در 36حرفه برگزار شد كه 77 %  آن در حوزه صنعت،16 % درحوزه خدمات و باقیمانده در حوزه كشاورزي برگزار شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .