عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم نامه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با شهرداری گرگان


انعقاد تفاهم نامه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با شهرداری گرگان

انعقاد تفاهم نامه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با شهرداری گرگان

 در راستای احیا و بهسازی بافت تاریخی و معرفی جاذبه های گردشگری شهر گرگان، تفاهم نامه ای بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و شهرداری گرگان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی این اداره کل، بر اساس این تفاهم نامه که به امضای «ابراهیم کریمی»، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و «حسین صادقلو»، شهردار گرگان رسید، بر موضوعاتی مانند نگاه ویژه به بافت تاریخی گرگان، حفظ بافت و بناهای ارزشمند بافت تاریخی، معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی شهر، برگزاری جشنواره ها در سطح استان و ملی با محوریت معرفی شهر و استفاده از ظرفیت های بالای شهرداری و... تاکید شده است.

 ابراهیم کریمی در راستای انعقاد تفاهم نامه های همکاری در شهرستان ها گفت: با توجه به رویکرد دولت تدبیرو امید و به منظوردستیابی هرچه سریعتر به اشتغال وتوسعه اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و بهبود زیرساخت های گردشگری شهرستان ها ،تفاهم نامه هایی دراین راستا به امضاء رسیده است.

 وی درادامه با اشاره به اهمیت همکاری و همیاری مشترک بین ارگانهای مرتبط و میراث فرهنگی استان گفت: همکاری های مشترک ضمن توسعه بخش های مختلف صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ، زمینه های توسعه ورونق اقتصاد منطقه را فراهم خواهد کرد.

 وی یادآور شد: با توجه به این که استان گلستان بسیار برخوردار از مواهب خدادادی و طبیعی و ظرفیت های بالقوه و بالفعل فرهنگی، تاریخی، مذهبی، گردشگری و ..... است و در مسیر راه عبور مسافران و گردشگران و زائران حرم مطهر رضوی (ع) واقع می باشد؛ ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ توسعه در همه جوانب خصوصا گردشگری را داراست.

 کریمی در ادامه گرگان را از جمله شهرستان های استان دانست که شرایط ویژه تری از لحاظ برخورداری و ظرفیت بالای توسعه دارد.

 وی در پایان اذعان داشت: این تفاهم نامه به منظور دستیابی هرچه سریعتر به اشتغال و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و بهبود زیرساخت های گردشگری گرگان منعقد شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .