عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولين نشست هم اندیشی با فعالین بخش خصوصي حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان برگزار شد


اولين نشست هم اندیشی با فعالین بخش خصوصي حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان برگزار شد

اولين نشست هم اندیشی با فعالین  بخش خصوصي حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان برگزار شد

اولين نشست هم اندیشی با فعالین بخش خصوصي حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، در این جلسه، تعدادی از صاحبنظران و فعالان این حوزه حضور داشتند که به ارائه نظر و تبادل اطلاعات در راستای رفع مشکلات بخش خصوصی پرداختند.

دکترمومنی ضمن تاکید بر برگزاری مرتب این جلسات به ظرفیت های اقتصاد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره نمود و گفت : سهم ICT در اقتصاد دنیا بیش از 2600 میلیارد یورو است که سهم ايران بر اساس نسبت يك درصدي از جمعيت كل دنيا، مي بايستي 26 میلیارد یورو یعنی حدود 100 هزار میلیارد تومان از بازار ارتباطات و فناوري اطلاعات دنيا باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 35 هزار میلیارد تومان سهم فعلی صنعت ICT کشور است و ما باید تلاش کنیم 65 هزار میلیارد تومان دیگر از اقتصاد کشور در این حوزه جذب شود كه در اين زمينه نقش بخش خثصوصي در توسعه كسب و كارهاي جديد برجسته و بارز است.

ایشان در ادامه در زمینه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز گفت: به همت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، زیرساخت های ارتباطي و پهناي باند استان براي توسعه كسب و كارهاي مبتني بر ICT بسیار مناسب است. وي به دو موضوع مهم در استان براي ارتقاء ICT استان، يكي توسعه شبكه دسترسي و ديگري توليد محتوا اشاره نمود و تاكيد كرد در هر دو موضوع، بخش خصوصي مي تواند نقش آفريني داشته و موجب شكوفايي ICT استان گلستان گردد.

دکتر مومنی خاطر نشان کرد: مي بايستي از نیروی انسانی كارآمد و فارغ التحصيلان دانشگاهي حوزه ICT استان و زیرساخت ارتباطي مناسب موجود در استان استفاده بهینه نمود تا با ايجاد و رونق کسب و کارهای جدید دانش بنيان، بتوانیم سهم مناسبی از اقتصاد کشور را در این صنعت جذب نماییم. وي در پايان ضمن اعلام آمادگي مبني بر حمايت و همكاري و تعامل با شركت هاي خصوصي حوزه ICT استان، دستورالعمل ها و محورهاي حمايتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در قالب ارائه تسهيلات از محل وجوه اداره شده را تشريح و طرح كسب و كار براي ايده هاي نو و فناورانه را تبيين نمود.

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .