عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان


انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان

در راستای توجهات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به توسعه فرهنگی، اقتصادی و بهره مندی شایسته از ظرفیت های موجود و با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حوزه های بین بخشی و استفاده از ظرفیت های گوناگون فرهنگی، طبیعی، تاریخی، اقوام، ابنیه و محوطه های تاریخی، موزه ها، صنایع بومی و هنرهای سنتی استان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل با حضور در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری، هدف از این تفاهم نامه را فراهم آموردن زمینه های اشتغال و مهارت آموزی و توجه به مزیت پیشتاز این بخش که از پشتوانه های این تفاهم نامه محسوب و گسترش همکاری های مشترک بین دو دستگاه در جهت پیشبرد اهداف توسعه پایدار می باشد این تفاهم نامه منعقد گردید.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان در ادامه به برخی تعهدات این اداره کل اشاره و تصریح کرد: توسعه رشته های فنی و حرفه ای و ارائه آموزش های عمومی ئ تخصصی به فراگیران متناسب با استانداردهای آموزشی دودستگاه، مشاوره آموزشی و شغلی و ارائه فرصت های اشتغال به علاقمندان و فراگیران دوره های آموزشی مرتبط با اهداف تفاهم نامه، ارتقاء سطح دانش هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی در زمینه بازاریابی و کارآفرینی و ... از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم نامه میباشد.

کریمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان نیز در این جلسه با تأکید بر گسترش زمینه های همکاری طرفین، گفت: آموزش فنی وحرفه ای با پتانسیل بالای خود میتواند در راستای آموزش های مهارتی و ارتقاء توانمندیهای گروههای هدف با ارائه آموزش های تخصصی تأثیر مستقیم و بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه به تعهدات اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در این تفاهم نامه اشاره و افزود: همکاری در توسعه رشته های فنی وحرفه ای، آموزش های عمومی و تخصصی مرتبط با حوزه وظیفه مندی میراث فرهنگی، نیازسنجی آموزشی در حوزه صنایع دستی، گردشگری و هنرهای تزئینی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری و اشتغالزایی در ارتباط با حوزه گردشگری، استفاده از ظرفیت های اعتباری و حمایتی حوزه گردشگری و ... از موارد اشاره شده در تعهدات این اداره کل می باشد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .