عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش 34.5 درصدی بارندگی در استان

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا گلستان خبر داد:

کاهش 34.5 درصدی بارندگی در استان

  مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: طبق بررسي هاي بعمل آمده، طي 10 ماهه سال آبي 93-92 ميزان بارش متوسط استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با 34.5 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال آبي 91-90 با 45.5 درصد كاهش مواجه ميباشد .

به گزارش روابط عمومی آبفا گلستان، مهیار خسروی با بيان اينكه ميزان متوسط بارندگي استان گلستان در تير ماه سال جاري بسيار ناچيز و در حدود 2 ميليمتر بوده اظهار داشت: اين ميزان بارش در مقايسه با تير ماه سال گذشته 41.2 درصد و نسبت به تير ماه 1391 به ميزان 97.2 درصد و نسبت به ميانگين بلندمدت ماه تير طي سالهاي گذشته 88.5 درصد كاهش نشان مي دهد.

به گفته وی، این کاهش حاكي از تداوم خشكسالي حاكم بر استان بوده و اين پديده تاثيرات منفي چشمگيري بر پتانسيل منابع آب استان به ويژه منابع آبهاي سطحي استان گذارده است .

خسروي همچنين اعلام نمود از ارزيابي هاي انجام يافته بر روي آمارهاي مربوط به دماي ثبت شده در ايستگاههاي هواشناسي استان چنين بر مي آيد كه گرماي هوا نيز از افزايش قابل توجهي نسبت به مدت مشابه سالهاي قبل برخوردار بوده است.

وی افزود: به عنوان مثال ميتوان به ميانگين حداكثر حرارت ايستگاه گرگان طي ماه ژوئن سال جاري ( 11 خرداد لغايت 9 تير ) و به ميزان 33.8 درجه سانتيگراد اشاره کرد كه با مراجعه به بايگاني آمار حرارت ثبت شده اين ايستگاه ميتوان به بي سابقه بودن آن طي بيش از 60 سال گذشته يقين حاصل نمود .

وي در خاتمه افزود: در صورت رعايت الگوي مصارف از سوي مشتركين جهت گذر ايمن از شرايط كنوني و تغییر وضعیت بارشها و ذخایر آبی به وضعیت نرمال در سال آبي آتي ابراز اميدواري کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 993
  • کد خبر : 1586