عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز برداشت ماهیان گرمابی از مزارع پرورش ماهی استان


آغاز برداشت ماهیان گرمابی از مزارع پرورش ماهی استان

 

فصل برداشت ماهیان گرمابی از مزارع، آب بندها و منابع آبگیر استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر گفت: کار برداشت از مزارع پرورش ماهی استان، با پیش بینی تولید بالغ بر 15 هزار تن انواع ماهیان گرمابی شروع شده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان با اشاره به میزان تولید ماهیان گرمابی در سال گذشته اظهار کرد: تولید ماهیان گرمابی استان در سال گذشته 14 هزار تن بوده است که این میزان شامل 4 گونه ماهی گرمابی( فیتوفاک، کپور آمور و بیگ هد) می شود.

وی با اشاره به برنامه های اداره کل شیلات استان برای بالا بردن ظرفیت تولید ماهیان گرمابی تصریح کرد: برای اولین بار اول در استان با هماهنگی شرکت ران وابسته به بنیاد مستضعفان، از مولدین نسل اول کپور استفاده کردیم که راندمان و رشد بالایی دارد و در نهایت افزایش تولید در سطح را در پی خواهد داشت.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان برگزاری دوره های آموزشی برای بهره برداران در خصوص مدیریت آب و تغذیه و استفاده از سیستم مکانیزاسیون به خصوص هوادهی که نقش مهمی در افزایش تولید در واحد سطح را دارد یکی از گامهای موفقیت در تولید دانست.

مهندس سقلی در پایان با ابراز رضایت از رشد ماهیان نسل اول نسبت به بچه ماهی بومی بیان داشت: در سال جاری 2/5میلیون قطعه از بچه ماهیان کپور بین پرورش دهندگان استان توزیع گردید که با بررسی کارشناسان اداره کل و ادارات و نمایندگی ها، رشد بچه ماهیان نسل اول نسبت به بچه ماهی بومی، بیشتر از 2 برابر بوده و به طور نسبی از رشد مناسبی برخوردار است و بر آنیم در سال آتی مصمم تر از همیشه بقیه گونه ها را تکثیر نموده و در سبد تولید پرورش دهندگان قرار داده تا بتوانیم اصلاح نژاد و بهگزینی را در بخش گرمابی استان انجام دهیم.

گفتنی است استان گلستان مقام چهارم آبزی پروری در کشور را دارا می باشد.

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 2084
  • کد خبر : 15945