عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بسته حمایتی صنعتگران بزودی برای اجرا ابلاغ می شود


بسته حمایتی صنعتگران بزودی برای اجرا ابلاغ می شود

بسته حمایتی صنعتگران بزودی برای اجرا ابلاغ می شود

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد: در راستای حمایت دولت از تولید، بسته حمایتی بخش صنعت و معدن طی چند هفته آینده برای اجرا ابلاغ می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو افزود: این بسته حمایتی با سیستم بانکی، سازمان های صنعت و معدن و تجارت و معاونت برنامه ریزی استان ها مرتبط است و امیدواریم که پیش زمینه ای برای خروج اقتصاد کشور از رکود تورمی باشد

وی اضافه کرد: در بسته حمایتی صنعتگران دولت تصمیم گرفته است که حمایت های تسهیلاتی خود را در قالب سرمایه در گردش به اندازه ای به واحدهای صنعتی تزریق کند که این واحدها از رکود خارج شوند اما نقدینگی بیش از حد نیز به جامعه تزریق نشود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی به واحدهای پیشران اعطا می شود.

قوانلو صنایع صادراتی را از جمله صنایع پیشران نام برد و گفت: این حمایت ها در قالب کمک های تسهیلاتی با سود 22 درصد اعطا می شود و بعد از بهره مندی واحد، کمک های تسهیلاتی دیگر مانند کاهش هفت تا هشت درصد سود تسهیلات نیز از سوی دولت به این واحدها تعلق می گیرد.

 به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این بسته حمایتی، کمک هایی از محل بودجه قانون هدفمندی یارانه ها دیده شده و امید است اعطای آنها از اواخر مرداد و شهریور ماه آغاز شود.

قوانلو یادآور شد: 23 درصد واحدهای صنعتی کشور به نوعی راکد است و تا 30 درصد واحدها نیز با 30 درصد ظرفیت کار می کنند که دولت تامین سرمایه در گردش آنها را در دستور کار قرار داده است.

 وی درباره وضعیت برخی واحدهای استان نیز گفت: اکنون پگاه گلستان با 50 درصد ظرفیت و 250نفر نیروی کار مشغول فعالیت است و برای افزایش اشتغال و ظرفیت خود به 12 میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.

قوانلو با اشاره به این که طرح های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در بسته حمایتی دولت قرار دارند، افزود: در استان گلستان حدود یکهزار واحد تولیدی وجود دارد که همگی با مشکلاتی رو به رو هستند.

وی افزود: بسیاری از این صنایع از جمله صنایع غذایی، لبنیات، آرد و رب گوجه فرنگی صادراتی و جزو صنایع پیشران به حساب می آیند که با ایجاد رونق در این صنایع می توان بخش کشاورزی و سایر تولیدکنندگان را از حالت رکود خارج کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: دولت در مهار تورم خوب عمل کرده است و بسته حمایت از تولید کنندگان را در شرایطی ارایه می کند که مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شده و قیمت حامل های انرژی افزایش یافته است.

قوانلو اظهارکرد: اگر چه شیب کاهش تورم تغییر آن چنانی نکرده اما برنامه خروج از رکود و تزریق نقدینگی به گونه ای است که به تورم دامن نزند و تسهیلات به یکباره به کل صنعت اعطا نشود.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: بخشی از حمایت ها نیاز به قانون مجلس دارد و بر همین اساس کلیات لایحه حمایت از تولید ملی نیز در هیات دولت تصویب شده است.

 به گفته وی، پیش نویس لایحه دولت در اختیار افراد مرتبط با بخش صنعت و اقتصاد قرار گرفته و آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی برای طی مراحل قانونی خود است.

 قوانلو اظهار امیدواری کرد که این لایحه به شکل فوریتی به مجلس ارایه و پس از تصویب در مجلس ظرف دو ماه آینده برای اجرا ابلاغ شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1318
  • کد خبر : 1618