عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست استانی بانوان صنعت آب و برق گلستان برگزار شد

با حضور مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده؛

نشست استانی بانوان صنعت آب و برق گلستان برگزار شد

نشست استانی بانوان صنعت آب و برق گلستان برگزار شد

با حضور مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده نشست استانی بانوان صنعت آب و برق گلستان در سالن اجتماعات محیط زیست استان برگزار شد.

مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده در این نشست گفت: مشارکت دختران ما در دانشگاه 70 درصد ولی نرخ مشارکت اجتماعی زنان ما 15 درصد است ولی انتظار با توجه به قابلیت های زنان ما بیشتر است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، فاطمه قیومی که به همراه مشاوران بانوان آب و فاضلاب کشور و مدیریت منابع آب ایران سفری یک روزه به استان گلستان داشت،در دیدار با بانوان شاغل در شرکت‌های صنعت آب و برق استان اظهار داشت: سه نگاه متحجرانه، روشنفکرانه و متعادل به حضور زنان در اجتماع وجود دارد که در این بین نگاه اسلام ، امام راحل و مقام معظم رهبری به حضور زنان در اجتماع نگاه متعادلی بوده است.
وی با بیان این که زنان در امور گوناگون از جمله همسرداری، تربیت فرزندان و حضور اجتماعی باید حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: زنان جامعه باید در عرصه حضور اجتماعی و خانواده تعادل را رعایت کنند و از وظایف محوله خود غافل نشوند.
مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده به جایگاه بانوان در محیط‌های اداری اشاره کرد و گفت: اکثر مدیران حضور بانوان برای جامعه کاری را غنیمت می‌دانند و نقش بانوان در مدیریت مصرف آب و برق نیز دارای اهمیت زیادی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
قیومی آفت جامعه بانوان شاغل را عدم توازن بین محیط کار و خانواده عنوان کرد و افزود: برای موفقیت بانوان در محیط‌های کاری نیاز به همراهی همسران است و خواستار حضور پررنگ‌تر بانوان در محیط‌های علمی و همچنین احراز مدارک تحصیلی بالاترشد.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده بر استفاده از توانایی زنان در عرصه های مدیریتی تاکید کرد وگفت: امروز حضور اجتماعی زنان در عرصه های مختلف چشمگیر است اما بکارگیری توانمندی های این قشر در لایه های مدیریتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مشاور وزیر نیرو اضافه کرد: ارتقای توانمندی زنان مجموعه وزارت نیرو، ارایه آموزش های تخصصی، همسویی زنان جامعه با مباحث وزارت نیرو در خصوص مدیریت مصرف از جمله برنامه هایی است که در سالجاری با جدیت دنبال می شود
وی بیان کرد: حمایت بسیار خوبی در استان گلستان از بانوان شاغل در صنعت آب و برق توسط مدیران مربوطه صورت گرفته است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی قوانین خوبی از جمله افزایش مرخصی زایمان، استفاده از ساعت شیردهی و ایجاد ساعات شناور را تدوین کرده که این مهم خود بیانگر توجه نظام به جایگاه زنان است.
در این جلسه بانوان شاغل در صنعت آب و برق استان به بیان پیشنهادات و خواسته‌های خود پرداختند که توجه بیشتر به امر ورزش بانوان، مشارکت بیشتر بانوان در سمینارها و آموزش‌های ویژه بانوان، برگزاری اردوهای زیارتی برای بانوان شاغل،ایجاد ساعات شناوراز جمله  این درخواست‌ها بود که توسط مسئولان حاضر پاسخ داده شد.
همچنین نشستی با حضور مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده با مدیران عامل شرکت های آب و برق استان و مشاورین بانوان ادارات آب و برق استان در دفتر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد و مسائل پیرامون حوزه زنان و خانواده این ادارات بررسی شد.

نشست استانی بانوان صنعت آب و برق گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

{frage}

{votebody} - 0 (0%)
0%