عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در سال 95، از پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت بیشتری خواهد شد


در سال 95، از پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت بیشتری خواهد شد

در سال 95، از پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت بیشتری خواهد شد

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اعلام کرد: در حوزه‌ی پژوهش، از پایان نامه‌های دانشگاهی به عنوان یکی از مصادیق پژوهش‌های کوچک مقیاس، حمایت بیشتری خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی وامور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی در جلسه شورای پژوهشی این اداره‌کل افزود: سال 94 که دوره‌ی جدید شورای پژوهشی در این اداره‌کل بود سعی شد اسناد بالادستی و مرجع این شورا را تدوین کنیم ازجمله شیوه‌نامه‌ی حمایت مالی از پایان‌نامه‌های دانشگاهی- کتاب‌ها- و طرح‌های پژوهشی است.

براساس شیوه‌نامه‌ی مذکور، یک کمیته‌ی داوری آثار رسیده به دبیرخانه شورای پژوهشی را مورد بررسی قرارخواهد داد. به گفته وی، در این شیوه‌نامه پیش‌بینی شده است پایان‌نامه‌های دانشگاهی به تصویب کمیته داوری می‌رسد. کتاب‌ها در مرحله‌ی اول به تصویب کمیته‌ی داوری و در نهایت بایستی به تصویب پژوهشگاه سازمان برسد.

 وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: طرح‌های پژوهشی که اعتبار آن‌ها می‌تواند از محل اعتبارات استان تامین شود مستقیماً توسط شورا تصویب می‌شود اما طرح‌هایی که راهبردی و کلان محسوب شده پس از تصویب کمیته‌ی داوری بایستی به تصویب پژوهشگاه سازمان نیز برسند.

 رییس شورای پژوهشی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایده‌پردازی در گردشگری یادآور شد: بسیاری از مسایل و مشکلات را مسوولین و دست‌اندرکاران و متولیان گردشگری استان می‌دانند اما آن‌چه لازم است در پژوهش‌ها مدنظر قرارگیرد تولید ایده و پیشنهاد دادن فعالیت‌ها و اقدامات خلاقانه است تا گردشگری استان را به تحول واداشته و آن را متمایز نماید. در این صورت خواهد بود که می‌توان امیدوار بود گردشگران داخلی و خارجی به استان خواهند آمد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان نوید داد: با عنایت به این‌که این سازمان یک سازمان پژوهش-محور است پژوهشگاه‌ سازمان در حال پیگیری است تا بتوانند حوزه‌ی پژوهشی را به یک واحد اداری در سطح ادارات‌کل استان‌ها ارتقا داده و از این طریق بسترهای قانونی و اداری پژوهش در سطح سازمان مهیاتر از گذشته شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .