عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتشار اولین فصلنامه تخصصی مد و پوشاک توسط آموزش فنی وحرفه ای گلستان


انتشار اولین فصلنامه تخصصی مد و پوشاک توسط آموزش فنی وحرفه ای گلستان

 در راستای گسترش فرهنگ مد و لباس ایرانی و استفاده از توانایی ها و خلاقیت طرحان ایرانی در ارائه طرح های نو و جدید، اولین فصلنامه تخصصی مد و پوشاک با نام آبرون، توسط کارشناسان بخش خصوصی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان منتشر گردید.

 یه گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، سرکار خانم مریم کردی مدیر و مربی آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای مفیدگرگان به همراه هادی بیات و محسن غنودی، اولین نسخه از فصلنامه تخصصی آبرون ویژه طراحی مد و لباس ایرانی را منتشر کردند.

 سرکارخانم کردی در ارتباط با انتشار این فصلنامه، گفت: فصلنامه تخصصی آبرون که با محتوای طراحی مد و لباس ایرانی می باشد اولین هدف آن، خدمت به مردم و خدمت به زحمتکشان در عرصه آموزش های فنی وحرفه ای در راستای مد و لباس بوده است.

 وی گفت: این فصلنامه همراه با لوح فشرده ای حاوی آموزش هایی در حوزه طراحی، آموزش و ارائه فرهنگ مد و لباس ایرانی است که برای خیاطان، بانوان و دانشجویان بسیار مفید است و بطور کاملا دقیق و مصور از آغاز کار تا پایان با توضیحات کامل می باشد.

 وی که سابقه 15 سال تدریس در این رشته را دارد افزود: این فصلنامه براساس تفکر و طراحی ایرانی آماده شده است تا جوانانی تحت آموزش قرار بگیرند که از خودشان طرح بدهند و ایده ها و تفکرات خود را ارائه دهند و باید روشی نهادینه شود تا تمرکز و فکر خودشان را به سمت فرهنگ و لباس ایرانی معطوف کنند.

 خانم کردی نکته مهم در تدوین این فصلنامه و وجه تمایز آن را روش و سبک تدوین عنوان کرد که با نمونه های اروپائی تفاوت دارد و سبک و شیوه کاملا ایرانی را ترویج میدهد.

 وی در تشریح این فصلنامه گفت: در موضوعات آموزشی و لوح فشرده همراه آن همه موارد بصورت کاملا دقیق شرح داده شده و اصلاح شده است و خیاط قسمت عظیمی از کار را جلو می افتد و این مورد از ویژگی های خاص فصلنامه است که همه مراحل از جمله اندازه گیری و سایز مانتو بصورت کاملا مصور و مشخص و بطور مشخص نشان میدهد که برش به همان روش داده شده و پس از آن دوخته و کاملا آماده می شود، بدون آنکه در سایز و اندازه آن اشتباهی رخ دهد.

 دارنده مقام برتر در جشنواره بین المللی فجر در ادامه گفت: در طرح ها و مدهای آموزشی کپی برداری در کار نبوده و روشی نوین است و یکی از اهداف آن حمایت از طراحان و صاحبان ایده ایرانی است که بتوانند طرح بدهند تا این روش علمی گسترده شود و جنبه کاربردی داشته باشد و لازم به ذکر است که لباس های حاصل این آموزش ها از طرح هایی است که قابل دوخت و پوشیدن است.

 کردی دارنده مقام دوم تولید مد و لباس جشنواره مد و لباس در سال 91 همچنین به استفاده از پارچه های دست بافت ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: پارچه هایی همچون پارچه دست بافت محتشم کاشان و پارچه دست بافت مینودشت از جمله مورادی است که در طرح ها و مدهای ارائه شده استفاده میشود که کاملا بومی می باشد.

 غنودی منتشر کننده این فصلنامه هم در بخش دیگر از این مصاحبه، هدف از انتشار فصلنامه تخصصی مد و لباس آبرون را حمایت از تفکر ایرانی دانست و گفت: باید همه مسئولین، دستگاهها، نهادها در گسترش فرهنگ مد و لباس ایرانی همت کرده و از چنین پتانسیلی که نهفته است حمایت کنند تا هر روز شاهد شکوفایی این استعدادها باشیم.

 غنودی جامعه هدف و استفاده کنندگان از این فصلنامه را بسیار گسترده ارزیابی کرد و گفت: تعداد 5000 نسخه کشوری در اولین چاپ منتشر شده که دانشجویان و کارآموزان فنی وحرفه ای، آموزشگاه های خیاطی و بانوان خیاط که در منزل فعالیت دارند و یا برای استفاده خود خیاطی می کنند می توانند به راحتی از این طرح ها در کارشان استفاده کنند و لازمه این طرح، شناساندن آن به مردم و کسانی که آشنایی لازم با طرح ها، الگوها و مد ایرانی ندارند.

 وی در پایان از همه مسئولین، دستگاهها و کسانی که می توانند در شناساندن چنین طرح ها و ایده هایی که در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی و بومی می باشد خواست تا در گسترش و تبلیغ آن همکاری کنند تا در آینده شاهد این باشیم که افراد جامعه در پوشش، از فرهنگ غرب پیروی نکرده و طرح های بسیار خوب طراحان توانمند ایرانی در کشور نهادینه شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .