عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان: فارسیان می تواند ماسوله دوم باشد


استاندار گلستان: فارسیان می تواند ماسوله دوم باشد

استاندار گلستان: فارسیان می تواند ماسوله دوم باشد

 دکتر صادقلو استاندار گلستان در جلسه ساماندهی روستاهای هدف گردشگری اعلام کرد: فارسیان می تواند ماسوله دوم باشد. این نه شعار است و نه عنوان همه دستگاه های اجرایی مرتبط به موضوع گردشگری باید تلاش کنند تا به این هدف برسیم.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان دکتر حسن صادقلو استاندار گفت: گردشگری بهترین ظرفیت برای ایجاد درآمد پایدار و توسعه روستاهای این استان دانست و برلزوم برنامه ریزی و مدیریت صحیح در استفاده از این ظرفیت ازسوی مسئولان تاکید کرد.

 استاندار درجلسه توسعه گردشگری روستایی این استان که درفرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد،اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی، بافت تاریخی، تنوع فرهنگی، منابع طبیعی و شرایط آب و هوایی از مهمترین ظرفیت های توسعه گردشگری روستایی گلستان است.

 وی گفت: درصورت استفاده بهینه از این ظرفیت ها، می توان به ایجاد درآمد پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد ، ضمن اینکه توجه به توسعه گردشگری به معنی کم توجهی یا بی توجهی به دیگر بخش های مثل کشاورزی و دامپروری در روستاها نیست.

 صادقلو بابیان اینکه ایجاد درآمد پایدار و توسعه روستاها از طریق گردشگری موجب خوداتکایی مالی روستاییان و کاهش مطالبات از دولت می شود، اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری در روستاها به سلامت روستاها و ایجاد امید و نشاط در بین مردم آن بسیار کمک می کند.

 وی با اشاره به روستای تاریخی فارسیان آزادشهر و اینکه این روستا می تواند ماسوله دوم ایران شود، تصریحکرد: با حمایت های دولت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در زیبا سازی این روستا براساس بافت قدیم انجام داده و اکنون نوبت ایجاد زیرساخت های گردشگری دراین روستا است.

 استاندار گلستان با تاکید برضرورت شناسایی روستاها با ظرفیت گردشگری و تهیه طرح جامع ایجاد زیرساخت های گردشگری آن دراین استان، خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی باید در کنار تهیه این طرح، طرح هادی را نیز همزمان اجرا نمایند.

 مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این نشست، گفت: بافت تاریخی و فرهنگی روستاها از ظرفیت های بالقوه و مناسب برای توسعه گردشگری روستایی هستند که به فعل رساندن آن همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف را می طلبد.

 کریمی در ادامه این جلسه پیشنهاد کرد برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط: کارگروهی در گلستان تشکیل و شرح وظایف هر دستگاه مشخص و پیگیری شود ضمن اینکه هرگونه ساخت و ساز در روستاهای هدف گردشگری استان باید متناسب با تاریخ و فرهنگ و معماری قدیم آن صورت گیرد.

وی بابیان اینکه درسال های گذشته بدون کارشناسی حدود 15 روستای گلستان به عنوان روستای گردشگری معرفی شده است، افزود: در نامه ای که اخیرا ازسویسازمان میراث فرهنگی ابلاغ شده است، می توان روستاهای جدید گردشگری معرفی نمود.

 در این جلسه فرمانداران گنبدکاووس، رامیان و آزاشهر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس سازمانجهادکشاورزی گلستان، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، معاونین ادارات کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز حضور داشتند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .