عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد قرارداد سه طرح بزرگ کشاورزی با سرمایه گذاری دو شرکت خارجی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اعلام کرد:

انعقاد قرارداد سه طرح بزرگ کشاورزی با سرمایه گذاری دو شرکت خارجی

 انعقاد تفاهم نامه تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی، تولید محصولات گلخانه ای، تولید بذر سیب زمینی و صنایع فرآوری سیب زمینی با حضوردکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ومهندس جهانگیر عرب قائم مقام معاونت وزیر در امور باغبانی انجام شد.

براساس این گزارش تفاهم نامه تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی، تولید محصولات گلخانه ای، تولید بذر سیب زمینی و صنایع فرآوری سیب زمینی با حضور سرمایه گذاران و متخصصین کشورهای اسپانیا، سوییس و شرکت های ایرانی نهم بهمن ماه در محل دفتر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان امضا شد.

در این مراسم مهندس جهانگیر عرب قائم مقام معاونت وزیر در امور باغبانی افزایش ضریب خوداتکایی در تولید بذر های هیبرید و تولید محصول و نیز مثبت کردن تراز تجارت خارجی در محصولات کشاورزی را از اهداف جلب سرمایه گذاری خارجی برشمرد.

مهندس جهانگیر عرب در ادامه سخنانش با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان گلستان گفت: این سرمایه گذاران در ماههای اخیر بارها از این استان بازدید و آگاهانه آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام کردند.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در این نشست گفت: شرکت های خارجی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پنج طرح از جمله تولید بذرهای هیبرید(صیفی جات)، احداث گلخانه و فرآوری محصولات اعلام کردند.

دکتر مهاجر افزود: حجم سرمایه گذاری این شرکتها چند صد میلیون یورو با ایجاد چند هزار شغل خواهد بود که پس از نهایی شدن مذاکرات و قراردادها به تفکیک اعلام خواهد شد.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .