عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات کلینکر از ایستگاه راه آهن اینچه برون


صادرات کلینکر از ایستگاه راه آهن اینچه برون

صادرات کلینکر از ایستگاه راه آهن اینچه برون

 مدیر کل راه آه شمال شرق 2 از صادرات ریلی کلینکر از ایستگاه پایانه راه آهن اینچه برون خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2، همزمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی صادرات کلینکر به کشور ترکمنستان از مرز ریلی اینچه برون آغاز گردید.

محمد رضا قربانی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته بین دو کشور ایران و ترکمنستان، در اولین محموله 130 تن کلینکر از ایستگاه راه آهن اینچه برون به مقصد ترکمنستان حمل و صادر گردید که امید است در برنامه های آتی صادرات این محصول افزایش خواهد یافت.

قربانی ادامه داد : موقعیت ترانزیتی مناسب، کوتاهی مسیر و ارزان بودن هزینه حمل و تلاش برای روان سازی و تسهیل در عبور ناوگان حامل کالای ترانزیتی و صادراتی باعث شده تا شرکتهای صادرات و واردات و تجاراین پایانه را برای صادرات تولیدات خود انتخاب کنند. 

عبدالعظیم زرگرانی مدير پايانه مرزي اینچه برون نیز با اشاره به اهمیت پایانه مرزی اینچه برون در مبادلات بین المللی با کشور های آسیای میانه و ترکمنستان گفت:حمل و نقل ریلی یکی از مناسبت ترین راههای صادرت و واردات کالا می باشد وبا توجه به گسترش همکاری‌ها بین بخش‌های بازرگانی راه‌آهن‌های منطقه از جمله برنامه‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ترانزیت و صادرات کالاهای ایرانی از طریق راه‌آهن است.

وی افزود : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 همواره در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرران و محرومیت زدایی تلاشهایی در حوزه صادرات داشته است وکه مقدار کل کالای حمل و نقل داخلی و بین المللی 73 هزار و 430 هزار تن از طریق خطوط ریلی این حوزه صورت گرفته است که مصالح ساختمانی و غلات از مهمترین کالا های حمل و نقل شده از پایانه مرزی اینچه برون عنوان کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 - استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 2892
  • کد خبر : 17172