عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برنامه هاي خاص توسعه شهري بايد از محلات تاريخي شروع شود

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

برنامه هاي خاص توسعه شهري بايد از محلات تاريخي شروع شود

برنامه هاي خاص توسعه شهري بايد از محلات تاريخي شروع شود

مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به اهميت بافت هاي تاريخي در توسعه اقتصادي اجتماعي شهرها گفت: برنامه هاي خاص توسعه شهري بايد از محلات تاريخي شروع شوند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در ديدار با شهردار گرگان به منظور تبادل نظر برروي زمينه هاي مشترك كاري، افزود: براي تحقق اين هدف در ابتدا بايد تسهيلات زندگي را در محلات تاريخي فراهم ساخت تا الگويي براي ديگر بخش هاي شهر شده و به عنوان شاخص فرهنگي و هويتي شهر مطرح شوند.

وي با بيان نقش ستاد بازآفريني شهري در حفظ و احياي بافت تاريخي شهرها، بر مهم و جدي گرفتن اين ستاد تاكيد كرد و افزود: تمام اين اتفاقات در شهر بدون خرد و كار جمعي، برگزاري جلسات كارشناسي و همفكري و تفاهم در اين موضوعات ميسر نخواهد شد.

مبارك قدم، تبديل ارزش هاي تاريخي شهرها را به مقاله و كتاب، راهي ديگر براي حفظ و احياي بافت هاي تاريخي شهرها دانست و گفت: اين اقدام نوعي سرمايه گذاري بلند مدت در بافت تاريخي شهرها است كه توليد ثروت را به دنبال دارد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به ابعاد اجتماعی، اقتصادی محدوده ها و ظرفیت مناطق تاريخي شهرها، گفت: براي حفظ و احياي اين مناطق لازم است از مشارکت مردم و بخش خصوصي نيز، بهره برد.

وي ادامه داد: از مهمترین سیاست های مندرج در سند ملی بازآفرینی شهرها، مديريت ميان بخشي است كه از عهده یک دستگاه ساخته نیست و ضروری است تمام دستگاه های متولی همکاری کنند.

"حسين صادقلو" شهردار مركز استان نيز توسعه درون شهري را، نيازمند همكاري شهرداري با دستگاههاي اجرايي از جمله راه و شهرسازي بيان كرد و گفت: شهرداري گرگان تمام توان خود را براي تصويب هرچه سريع تر طرح تفصيلي شهر گرگان به كار بسته تا از بروز مشكلاتي كه با ايجاد فاصله بين طرح جامع و طرح تفصيلي بوجود مي آيد، جلوگيري شود.

اعلام آمادگي شهرداري گرگان براي هرگونه همكاري در جهت بهسازي سكونتگاههاي غيررسمي و مرمت و احياي بافت هاي قديم شهر از نكات مورد تاكيد ديگر شهردار گرگان در اين ديدار بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .