عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 85 كارگاه ساختماني بدليل عدم رعايت مقررات ملي ساختمان تعطيل شدند


85 كارگاه ساختماني بدليل عدم رعايت مقررات ملي ساختمان تعطيل شدند

85 كارگاه ساختماني بدليل عدم رعايت مقررات ملي ساختمان تعطيل شدند

مديرمسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان اعلام كرد: در راستاي نظارت عاليه اين اداره كل بر ساخت و سازهاي شهري و روستايي 85 كارگاه ساختماني بدليل عدم رعايت مقررات ملي ساختمان در اجرا از ابتداي سال جاري تاپايان دي ماه در استان به تعطيلي كشيده شدند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "محمود تيموري" در گفت و گويي خبري گفت: معرفي 106 فقره پرونده متخلفين به شوراي انتظامي و صدور 414 فقره اخطار و مهلت جهت رفع نواقص از ديگر اقدامات انجام شده اداره كل در اين مدت بوده است.

وي اظهارداشت: در اين مدت از سال جاري 536 بازديد از 556 پروژه و سه هزار و 313 واحد به متراژ 533 هزار متر مريع انجام شده است.

تيموري با اشاره به ماده 35 قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان و آيين نامه هاي اجرايي آن، گفت: اداره كل راه و شهرسازي در راستاي اجراي اين قانون و به منظور حصول اطمينان از رعايت مقررات ملي ساختمان در تمام ساخت و سازهاي سطح استان و كنترل رعايت مقررات و فرآيندهاي انجام كار؛ با بكارگيري نيروهاي كارشناس و مجرب در رشته هاي مهندسي ساختمان و از طريق بازرسي موردي از ساخت و سازهاي سطح استان در سال 94 اقدام كرده است.

به گفته وي، نيروهاي كارشناس و مجرب شامل 12 نفر از مهندسان داراي پروانه اشتغال به كار مهندسي در رشته هاي عمران، ژئو تكنيك، معماري، برق و مكانيك مي شوند كه براي انجام بازديد تصادفي (رندوم) از ساخت و سازهاي سطح استان و تهيه گزارش هاي لازم به كار گرفته شده اند.

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان، هدف از اين كار را، ارتقاي كيفيت ساخت و سازها و افزايش ايمني و عمر مفيد ساختمان ها از طريق نظارت عاليه بر عملكرد اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اعم از طراحان، مجريان و ناظران و همچنين دستگاهها و نهادهاي مرتبط با صنعت ساختمان بيان كرد.

 تيموري افزود: تاكيد بر اهميت اجراي مقررات ملي ساختمان و رعايت موارد ايمني در كارگاه هاي ساختماني و همچنين حضور مجريان ذيصلاح در پروژه هاي در دست اجرا و ارتقاي كيفيت ساخت و ساز در سطح استان و نيز كنترل صلاحيت و ظرفيت طراحان و ناظران ساختمان از ديگر نكات مورد توجه در اين اقدام بوده است.

وي به روند انجام كار نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي شهري بصورت تصادفي و يا پيرو شكايات اشخاص حقيقي و حقوقي اشاره كرد و گفت: بازديد ميداني از عمليات اجرايي پروژه، كنترل ضوابط مقررات ملي ساختمان، كنترل مصالح و استانداردها، تهيه عكس از عيوب مشاهده شده و تكميل چك ليست هاي مربوطه از جمله اين اقدامات به شمار مي رود.

مراجعه به شهرداري ها و دفاتر نظام مهندسي ساختمان براي دريافت اطلاعات ملك مورد بازديد، كنترل فرآيند تهيه مدارك و نقشه هاي اجرايي مصوب و نقشه هاي ساخت، كنترل فرآيند طراحي و صلاحيت مهندسان طراح و ناظر و مجري، مكاتبه با متخلفين مطابق ماده 35 قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان جهت رفع تخلف از ديگر اقدامات روند اجراي نظارت عاليه از سوي اداره كل راه و شهرسازي محسوب مي شود.

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان اضافه كرد: معرفي متخلفين به مراجع ذيصلاح مانند شهرداري ها، جهت تعطيلي كارگاه تا رفع نواقص شوراي انتظامي سازمان نظام مهندسي ساختمان جهت صدور راي براي مهندسين ناظر و مجريان متخلف از موارد ديگري است كه در نظارت عاليه بر آن تاكيد مي شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .