عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نرخ بیکاری استان تا پایان سال حدود ۱۰ درصد خواهد بود

مهندس عباسی:

نرخ بیکاری استان تا پایان سال حدود ۱۰ درصد خواهد بود

نرخ بیکاری استان تا پایان سال حدود ۱۰ درصد خواهد بود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از نرخ ۱۰ درصدی بیکاری استان تا پایان سال جاری خبر داد.

مهندس امرالله عباسی با بیان اینکه سال ۹۴ از نظر اقتصادی دشوارتر از سال ۹۳ سپری شد، اظهار کرد: در این سال باتوجه به عزم مسئولان استانی و تشکیل کارگروه اشتغال، بنگاه های اقتصادی استان باوجود دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده ریزش چندانی نداشتند.

امراله عباسی افزود: سیاست ما این بوده که ابتدا وضعیت فعلی را حفظ و پایداری اشتغال موجود را تقویت کنیم سپس در راستای توسعه بنگاه های اقتصادی وارد عمل شویم که در این امور موفق بوده ایم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۲، مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان ها اعلام کرده بود که دستگاه های اجرایی تعهدی برای ایجاد شغل ندارند و از همین رو رقابتی برای ثبت اشتغال وجود ندارد و از همه دستگاه ها درخواست می کنم نسبت به ثبت اشتغال های ایجاد شده، اقدام کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سیاست گذاری سال آینده اشتغال کشور بر اساس مصوبات شورای عالی اشتغال کشور که ۱۰ آذر امسال با حضور رئیس جمهور برگزار شد، تعریف می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ضمن بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری در گلستان حدود ۱۰ درصد خواهد بود، اظهار کرد: مسئولیت اجرای طرح کارورزی بر عهده دستگاه متولی است اما این دستگاه هنوز کار را از ما تحویل نگرفته و همه اقداماتش را ما انجام می دهیم.

عباسی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم شرایط سال آینده به گونه ای باشد که فضای کسب و کار بهبود یابد.

۱۰ درصد بیش از میانگین کشور شغل ایجاد کرده ایم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از ایجاد شغل، ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری سخن گفت.

ابراهیم باغبانی سخنانش را با تشکر از بانک های استان آغاز کرد و گفت: از منابع بند ج، ۵۵ میلیاردتومان اعتبار پرداخت شده و بانک ها حدود ۴۰ میلیاردتومان به ما ابلاغ کرده اند که نزدیک به ۳۲ میلیارد آن به شهرستان ها توزیع شده است.

باغبانی افزود: در مجموع تاکنون ۳۲۲ میلیارد تومان جذب منابع بانکی داشته ایم و بخش باقی مانده تا پایان سال جاری و ابتدای سال بعد به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه دوهزار ۲۹۵ شغل در سامانه رصد از طریق منابع بانکی ثبت شده است، گفت: در مجموع سه هزار و ۳۹۵ نفر از سوی کمیته امداد شاغل شدند و ۶۱۹ کاریابی نشان می دهد که این رقم نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری داشته است.

وی تصریح کرد: در بخش مشاغل ایجاد شده، ۵۳ درصد را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می دهند و در مجموع از میانگین کشوری ۱۰ درصد بیشتر شغل ایجاد کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۵ درصد مشاغل در شهرها و ۴۵ درصد در روستاها ایجاد شده و باتوجه به همه مضیقه ها، بیش از ۷۶ میلیارد ریال از ابتدای سال جذب منابع داشته ایم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1929
  • کد خبر : 18548