عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گزارش 11 ماهه مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان از آموزش های مهارتی صورت گرفته


گزارش 11 ماهه مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان از آموزش های مهارتی صورت گرفته

گزارش 11 ماهه مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان از آموزش های مهارتی صورت گرفته

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان در نشست خبری خود با حضور رسانه ها، نشریات و خبرگزاری های مختلف استان، گزارش عملکردی از آموزش های صورت گرفته در مراکز ثابت و بخش های خصوصی و دیگر موارد مربوط ارائه داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، در این جلسه ابوالفضل تیرانداز مدیرکل با اشاره به ارائه 2 میلیون و 80 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی طی 11 ماه سال 1394، گفت: مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان در مدت 11 ماهه امسال 661 دوره آموزش مهارتی برای 9 هزار و 400 نفر در 252 رشته ارائه کردند.

 وی با اشاره به اجرای بیش از 460 استاندارد شغلی و شایستگی در استان گلستان تصریح کرد: بیش از 460 استاندارد شغلی و شایستگی در 252 مرکز فنی و حرفه‎ای استان اجرا شد که نسبت به سال گذشته 12 درصد از حرفه‎های قابل اجرا متنوع‎تر بودند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان افزود: 149 ساعت دوره آموزشی در مراکز ثابت و عشایر فنی و حرفه‎ای استان گلستان برگزار شد، در حوزه روستایی و عشایری 549 هزار نفر ساعت از آموزش‎های مهارتی بهره‎مند شدند.

 به گفته تیرانداز؛ برای بیش از 4 هزار و 600 نفر در حوزه روستا حدود 307 دوره آموزش مهارتی انجام شد و 109 حرفه آموزشی در روستاها در دستور کار است که 60 درصد مخاطبان آموزش روستایی را بانوان و 40 درصد آنها را آقایان تشکیل می‎دهند.

 وی افزود: نگرشی که در آموزش روستایی پیگیری می‎کنیم با رویکرد اجرای سیاست‎های مشاغل خانگی و توانمندسازی روستائیان با هدف کاهش مهاجرت به شهرها صورت می‎گیرد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان با بیان اینکه حدود 170 روستای استان زیر پوشش آموزش‎های مهارتی قرار گرفتند، گفت: این رقم در مقایسه با هزار روستای استان حدود 17% ضریب نفوذ آموزش‎های مهارتی را نشان می‎دهد.

 تیرانداز با اشاره به اینکه استان گلستان در زمینه آموزش روستایی ضریب نفوذ بیشتری در مقایسه با کل کشور دارد، اظهار کرد :باید در سطوح ملی و استانی تدابیر ویژه و قوی برای آموزش روستایی اندیشیده شود.

 به گفته وی؛ 135 هزار و 700 نفر ساعت برای بیش از 2 هزار و 20 نفر خدمات آموزش مهارتی در بخش صنایع به جامعه هدف ارائه شد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان بیان داشت: در بخش آموزش مهارت‎های پیشرفته بر اساس آمار 11 ماهه؛ حدود 83 هزار و 700 نفر ساعت معادل بیش از یک هزار و 200 نفر از خدمات آموزشی بهره‎مند شدند.

 تیرانداز؛ تعداد حرفه‎های اجرا شده در بخش مهارت‎های پیشرفته را 21 مورد اعلام کرد و گفت: حدود 37 موسسه، آموزشگاه و دانشگاه در زمینه آموزش دانشجویان و حرفه‎آموزان با اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای همکاری داشتند.

 وی افزود: در بخش آسیب‎دیدگان اجتماعی که یکی از قالب‎های آن سکونتگاه‎های غیررسمی است و روستاهای قزاق‎محله و قلعه محمود در شهرستان گرگان و روستاهای افغان‎آباد و اسلام آباد شهرستان گنبدکاووس که جزو روستاهای هدف است در راستای آموزش ورود کردیم و در این زمینه تفاهم‎نامه ملی بین راه و شهرسازی و سازمان فنی و حرفه‎ای کشور منعقد شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .