عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سد بوستان زمینه ساز توسعه شهرستان کلاله است


سد بوستان زمینه ساز توسعه شهرستان کلاله است

سد بوستان زمینه ساز توسعه شهرستان کلاله است

فرماندار کلاله در بازدید از سد بوستان گفت: سد بوستان یکی از هفت سد بزرگ استان و زمینه ساز توسعه شهرستان کلاله است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، فرماندار کلاله، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان و رییس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه از سد بوستان بازدید کردند.
رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه در این بازدید گفت : با توجه به این که سد بوستان یک منبع عظیم بالقوه اقتصادی در شهرستان کلاله است و بخشی از آب کشاورزی شهرستان های گنبد کاوس و کلاله از این سد تامین می شود می تواند منبع بالفعل توسعه اقتصادی و بخش های دیگر در شهرستان کلاله باشد.
معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای استان نیز با بیان این که این سد به عنوان یک طرح ملی عهده دار تنظیم و ذخیره آّب جهت بیش از 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این دو شهرستان و مرکز کنترل سیلاب حوضه های بالادستی جهت امنیت بخشی به روستاها و شهرهای پایین دست، است، گفت: استفاده بهینه از پتانسیل سد جهت پرورش ماهی گرمابی نیز به صورت همزمان به شکل پایلوت در این سد در حال انجام است.
مهندس سید محسن حسینی افزود: طبق برنامه های بعدی مطالعات جامع آبزی پروری در مخزن سد اعم از ماهیان گرمابی و سردابی و سایر آبزیان(به شکل آزاد و در قفس) است که این آبزی پروری توأمان بدون ایجاد خلل در اهداف تامین آب کشاورزی، آب صنعت و کنترل سیل خواهد بود.
وی بااشاره به دیگر اهداف احداث این سد گفت: تامین 5 میلیون متر مکعب آب جهت مصارف صنعتی در صورت استقرار صنایع در کنار پرورش ماهی، استفاده ازاراضی شیبدار و سایر اراضی موجود در حاشیه و مخزن سد جهت مباحث زراعت چوب، باغداری ، گیاهان دارویی و گل و گیاه توسط مهندسین مشاور در دست مطالعه است که پس از تصویب و انجام طرح، تحولی در زمینه اشتغال و افزایش در آمد در شهرستان کلاله به وجود خواهد آمد.
فرماندار کلاله نیز در این بازدید ضمن تشکر از احداث سد که برکات زیادی برای استان گلستان و شهرستان کلاله داشته ونیز مطالعات انجام شده و برنامه های آتی ، خواستار ایجاد تاسیسات گردشگری محلی در سد جهت استفاده مردم در فصول مناسب شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .