عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش 57 درصدی حجم آب ذخیره سدهای گلستان


کاهش 57 درصدی حجم آب ذخیره سدهای گلستان

کاهش 57 درصدی حجم آب ذخیره سدهای گلستان

بنابر اعلام مدير دفتر بهره‌برداري و نگهداری از تاسیسات آبی شركت آب منطقه‌اي گلستان، حجم كل ذخيره آب سدهاي در دست بهره‌برداري استان گلستان در پنجم شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 57 درصد کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي استان گلستان، مهندس یحیی لطفی افزود: حجم کل آبگیری سدهای استان در پنجم شهریور ماه سال آبی 93-92 حدود 30میلیون متر مکعب و در صد آبگیری 10 درصد می باشد. این در حالی است که حجم کل آبگیری سدهای استان در زمان مشابه سال در قبل بیش از 71میلیون متر مکعب و درصد آبگیری بیش از 25 درصد بوده است.
وی با اشاره به وضعیت نا مطلوب آب موجود مخازن سدها در اثر خشکسالی و مصرف بخش کشاورزی عنوان کرد: هم اکنون در حوضه آبریز گرگانرود سدهای بوستان حدود 17درصد، گلستان 2درصد و در سد وشمگیر نیز حدود 3درصد آب موجود است.
مدير دفتر بهره‌برداري و نگهداری از تاسیسات آبی شركت آب منطقه‌اي گلستان در ادامه تصریح کرد: در حوضه آبریز قره سو، سد کوثر تنها 14درصد از حجم آب باقیمانده، که در مقایسه با سال قبل 37درصد کاهش داشته است.
مهندس لطفی در پایان از کشاورزان خواست: ضمن اجتناب از برداشت غیر مجاز، بهره برداران مجاز نیز در صرفه جویی و مصرف بهینه آب بیش از پیش کوشا باشند و هدر رفت آب را به حداقل برسانند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .