عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید سیب زمینی در استان گلستان ساماندهی می‌شود

رئیس جهادکشاورزی گلستان:

تولید سیب زمینی در استان گلستان ساماندهی می‌شود

تولید سیب زمینی در استان گلستان ساماندهی می‌شود

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در دومین همایش ملی هم‎اندیشی تولید و تجارت سیب‎زمینی که به میزبانی استان گلستان برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت تولید سیب زمینی در کشور، تولید این محصول در استان گلستان ساماندهی می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری 430هزار هکتار کشت پاییز سیب زمینی داشتیم و براساس برنامه مدون اقتصاد مقاومتی، موضوع سیب زمینی یکی از مواد تامین کننده انرژی است پس این تولید باید ساماندهی شده و برنامه عملیاتی پیاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: پتانسیل تولید بسیار بالاست و باید به کشت، برداشت، عملیات آوری و صادرات توجه شود.

دکتر مهاجر اظهار کرد: در راستای مکانیزاسیون باید حمایت کنیم و این کار را انجام می‌دهیم و باید صادرات ساماندهی شود و نباید صادرات به گونه‌ای باشد که هر فردی بتواند تولید کند و خود پیش صادرکننده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: برای انجام صادرات باید تشکل وجود داشته باشد تا با برند مشخصی صادرات انجام شود و تداوم عرضه داشته باشیم.

وی افزود: اگر صادرکننده های ما به صورت زنجیره نباشند و تولید مدیریت نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این همایش گفت: تلاش خانه صنعت و معدن و تجارت به عنوان یکی از پایه‌های تولید و تجارت، همکاری برای نتیجه رسیدن زحمات تولیدکنندگان است.

حسینقلی قوانلو افزود: برای رشد صادرات برنامه‌های ویژه ای انجام شد و یکی از مشکلات صادرات، تشکل‌های صادراتی و نبود شرکت‌های بزرگ صادراتی است و بیشتر صادرکنندگان ما خود تولیدکننده هستند.

وی اظهار کرد: برنامه امسال ما، حمایت از شرکت‌ها و کنسرسیوم‌ها و هلدینگ‌های صادراتی است و این همایش باید راهکارهایی ارائه دهد تا 30 تا40 هزار تن مازاد مصرف تولید در استان داشته باشیم و اگر برنامه ای نداشته باشیم موضوع کاهش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد که به ضرر کشاورز است.

گفتنی است این همایش2 روزه با حضور 200 کشاورز و بازرگان از 20 استان کشور برای بررسی راههای پایدار در تولید و صادرات این محصول در گرگان در حال برگزاری می باشد که تا عصر پنجشنبه ادامه دارد و اولین هم اندیشی چالشها و راهکارهای کاربردی جهت بهبود کمی و کیفی تولید سیب زمینی در تابستان سال 1393 در استان اردبیل برگزار شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .