عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هنرمند پیشکسوت گلستانی برتر شد

در نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان رضوی؛

هنرمند پیشکسوت گلستانی برتر شد

هنرمند پیشکسوت گلستانی برتر شد

هنرمند پیشکسوت ابریشم باف استان گلستان در نمایشگاه سراسری استان خراسان رضوی به عنوان هنرمند برتر تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، معاون صنایع دستی این اداره کل با اعلام این خبر گفت: با توجه به برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان خراسان رضوی، 4 هنرمند صنایع دستی استان گلستان در رشته های منبت چوب، سوزندوزی و البسه محلی ترکمن، رو دوزیهای سنتی و ابریشم بافی ترکمن با اجرای کار زنده دراین نمایشگاه حضور یافتند.

محمد کیخا با اشاره به حضور هنرمند پیشکسوت این استان در این نمایشگاه، افزود: عفت مرادی زاده، هنرمند پیشکسوت ابریشم باف استان گلستان با اجرای3 کار زنده نخ ریسی ، چله کشی و ابریشم بافی در این نمایشگاه به عنوان هنرمند برتر پیشکسوت معرفی شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی ادامه داد: این هنرمند پیشکسوت با بیش ا ز 50 سال سابقه کاری، جزو هنرمندانی است که تمامی مراحل فراوری ابریشم، از مرحله پررش کرم ابریشم تا رنگرزی ، بافت و چله کشی را شخصا بر عهده دارد.

کیخا اظهار امیدواری کرد: با تجلیل و حمایت از هنرمندان پیشکسوت ، ضمن قدردانی از زحمات آنها، از تجربیات و آموزه های ارزشمند آنها جهت حفظ واحیای هنر صنعت اصیل این مرز و بوم بهره گرفته شود.

گفتنی است، نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان رضوی از 29 مرداد ماه لغایت 1 شهریور ماه در محل نمایشگاه های دائمی مشهد برگزار شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 2100
  • کد خبر : 1951