عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بافت گردی دربافت قدیم و تاریخی گرگان برگزار می شود

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بناها ومحوطه های تاریخی،

بافت گردی دربافت قدیم و تاریخی گرگان برگزار می شود

بافت گردی دربافت قدیم و تاریخی گرگان برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی به مناسبت 30 فروردین روز جهانی ایکوموس در بافت تاریخی گرگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی این اداره کل، مهندس ابراهیم کریمی در این راستا گفت: مراسم گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی گرگان 31 فروردین ماه به منظور ارتقای هویت، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش‌ها در بافت تاریخی شهرها با اجرای برنامه های متعدد از جمله بافتگردی، برگزاری نمایشگاه عکس"حس زندگی در بافت تاریخی شهر گرگان" و امضای تفاهم نامه چهارجانبه برای احیاء و بهسازی محور فرهنگی-تاریخی شهر گرگان برگزار می‌شود.

 وی افزود: بافت‌گردی و پیاده‌روی در بافت تاریخی گرگان درراستای نخستین محور مفاد تفاهم نامه با حضور مسوولان و کارشناسان چهار دستگاه اجرایی شامل معاونت عمرانی استانداری، شهرداری گرگان، ادارات کل میراث فرهنگی و راه وشهرسازی ازبازارچه صنایع دستی واقع درخانه تاریخی باقری آغاز خواهد شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی گلستان تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع "حس زندگی در بافت تاریخی شهر گرگان" ، از برنامه‌های دیگری است که در این روز با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری استان، جامعه دانشگاهی و انجمن‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

 گفتنی است تفاهم نامه 4 جانبه احیای گذرهای تاریخی- فرهنگی شهر گرگان بین دستگاه های اجرایی پس از مراسم افتتاحیه منعقد خواهد شد.

 لازم به ذکر است ، محله پاسرو تا سبزه مشهد از محورهای اولویت دار مورد تفاهم دستگاههای اجرایی یادشده است که بناست با انعقاد و تبادل تفاهم نامه چهارجانبه، هسته تاریخی و باارزش در این محلات شکل گیرد و سندی ماندگار برای احیا و ایجاد شور زندگی در این محلات باشد.

 بافت تاریخی گرگان یکی از بافت های تاریخی کشور است که مصوبه سال 1310 را دارد و وسعت آن نزدیک به 150 هکتار و معادل پنج درصد از مساحت قانونی شهر است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .