عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری همایش اینترنت اشیاء در استان گلستان


برگزاری همایش اینترنت اشیاء در استان گلستان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، همایش "اینترنت اشیاء کاربردها، چالش ها و فرصت ها" 18 اردیبهشت ماه 1395 در استان گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در این خصوص گفت: اینترنت اشیاء (Internet of Things) به طور کلی به بسیاری از اشیاء و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده اند و می‌توان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت آنها را کنترل و مدیریت کرد اشاره دارد.

دکتر مومنی در خصوص تاریخچه اینترنت اشیاء (IoT) گفت: عبارت اینترنت اشیاء برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیاء بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آن‌ها را سازماندهی و مدیریت کنند.

در ادامه دکتر مومنی در خصوص کاربرد اینترنت اشیاء در کشور گفت: فناوری اینترنت اشیا نقش بسیار مهمی در دنیای کارآفرینان بازی می‌کند. کسب و کارهای متعددی بر محور این فناوری راه‌اندازی شده‌اند، در حالی‌که این مفهوم و این فناوری در ابتدای راه خود قرار دارد و هر روز بیش از پیش تغییرات و تحولات جدیدی در آن رخ می‌دهد. استفاده از این فناوری برای کارآفرینان و محققین خلاق ایرانی یک فرصت گران‌بها به شمار می‌رود که می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال‌زایی در کشور کمک شایانی بکند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: همایش مذکور با همکاری دانشگاه گلستان و با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و دانشگاهیان و بخش خصوصی برگزار می گردد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .