عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمامی پرورش دهندگان میگو پروانه بهداشتی خود را دریافت کنند


تمامی پرورش دهندگان میگو پروانه بهداشتی خود را دریافت کنند

پرورش دهندگان میگو که تاکنون موفق به دریافت پروانه بهداشتی مزارع پرورشی خود نشده اند در اسرع وقت نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر گفت: براساس تصمیمات متخذه در جلسه مشترک اداره کل شیلات، پرورش دهندگان میگو و دامپزشکی استان گلستان مقرر گردید کلیه پرورش دهندگان میگو پروانه بهداشتی مزارع پرورش میگو خود را دریافت کنند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای تولید سال 1395 ، در خصوص آماده سازی مزارع براساس دستورالعمل های خرید میگو و تامین غذا تصریح کرد: با توجه به درگیری مزارع پرورش میگو در برخی استانهای جنوبی با بیماری لکه سفید، اداره کل دامپزشکی استان موظف شد بر آماده سازی و آبگیری مزارع و بر غذاهای وارده از کارخانه های تولید غذای میگو استان بوشهر به مجتمع پرورش میگو استان که توسط پرورش دهندگان از استان بوشهر صورت می گیرد در جهت جلوگیری از انتقال بیماری از طریق غذا و وسیله نقلیه نظارت کامل داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط پرورش دهندگان و اهمیت رعایت نکات بهداشتی و الزامات آن در جهت پاک نگه داشتن مجتمع میگو گمیشان بیان داشت: در حال حاضر تمامی پرورش دهندگان ملزم به رعایت دستورالعمل ارسالی صادره از سوی اداره کل دامپزشکی استان، در زمان آماده سازی مزارع خود می باشند و همچنین همه پرورش دهندگان در خصوص معرفی کارشناس فنی و بهداشتی در اسرع وقت اقدامات لازم را به عمل آورند.

لازم به ذکر است در این جلسه در خصوص تشکیل اتحادیه تعاونی پرورش دهندگان مجتمع میگو گمیشان و همچنین بررسی بیمه مزارع پرورش میگو تصمیماتی اتخاذ شد.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 824
  • کد خبر : 20281