عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهلت ارائه پیشنهاد مزایده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه بی‌سیم تمدید شد


مهلت ارائه پیشنهاد مزایده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه بی‌سیم تمدید شد

 دکتر مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان به نقل از معاون بررسی های فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تمدید مهلت ارائه پیشنهاد مزایده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی تا آخر اردیبهشت خبر داد.

وی گفت: در این مزایده، 30 مگاهرتز در باند فرکانسی 2300 مگاهرتز با قیمت پایه 190 میلیارد تومان، 20 مگاهرتز در باند فرکانسی 2600 مگاهرتز با قیمت90 میلیارد تومان، و 20 مگاهرتز در باند فرکانسی 3500 مگاهرتز با قیمت 50 میلیارد تومان عرضه می‌شود که در مجموع قیمت پایه در این مزایده 330 میلیارد تومان است و البته قیمت نهائی در مزایده مشخص خواهد شد.

 دکتر مومنی امتیازات صاحب این پروانه گفت: دارنده این پروانه با ایجاد شبکه بی‌سیم بر مبنای TD-LTE در هر یک از باندهای فرکانسی ۲۳۰۰، ۲۶۰۰ و ۳۵۰۰ مگاهرتز باید تمامی ظرفیت شبکه خود را به صورت عمده‌فروشی و براساس شرایط رقابتی عادلانه در اختیار سایر بازیگران اعم از FCP، MVNO، Servco، اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس قرار دهد و خود حق ارائه سرویس به مشترک نهائی را ندارد.

وی از مزایای این پروانه را امکان دستیابی FCP ها به شبکه بی‌سیم جهت کاهش وابستگی به سیم مسی دانست و افزود: این واگذاری به دلیل محدودیت در باندهای فرکانسی از طریق مزایده انجام می‌شود. از این رو برای بهره‌برداری بهینه از فرکانس، شبکه‌ای ایجاد خواهد شد، که همه بصورت مشترک از آن بهره‌برداری کنند.

دکتر مومنی: شرایط متقاضیان در باندهای فرکانسی را متفاوت عنوان کرد و گفت: متقاضیان این پروانه ترکیبی از اپراتورهای وایمکس، تلفن همراه و FCP خواهند بود و اپراتور ایرانیان نت نیز مشابه اپراتورهای FCP در این مزایده در نظر گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: در ایجاد کنسرسیوم، سرمایه‌گذاران خارجی نیز با رعایت سهم 49 درصدی و رعایت سایر شرایط می‌توانند حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اتخاذ تمهیداتی به منظور جلوگیری از انحصار و بالا بردن شانس ارائه خدمت به دیگر دارندگان پروانه گفت: به این منظور، در باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز، کنسرسیومی متشکل از حداقل ۳ دارنده پروانه FCP و علاوه بر آن، دارندگان پروانه تلفن همراه می‌توانند متقاضی دریافت پروانه باشند.

در ادامه دکتر مومنی عنوان داشت: در باند فرکانسی ۲۶۰۰ مگاهرتزکنسرسیومی که در آن اولویت با دارندگان پروانه تلفن همراه و بی‌سیم ثابت خواهد بود می‌توانند متقاضی پروانه باشند و در باند ۳۵۰۰ مگاهرتز همه دارندگان پروانه می‌توانند متقاضی دریافت پروانه بوده و در آن سهیم باشند

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .