عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی، فرهنگی استان در روز جهانی موزه رایگان است


بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی، فرهنگی استان در روز جهانی موزه رایگان است

بازدید از موزه ها و اماکن  تاریخی، فرهنگی استان در روز جهانی موزه رایگان است

 به مناسبت روز جهانی موزه بازديد ازموزه ها واماکن تاریخی، فرهنگی استان گلستان در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت براي تمامی علاقه مندان رايگان است.

 به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، معاون میراث فرهنگی این اداره کل در این راستا گفت: به منظور بهره مندی عموم علاقه مندان و گردشگران از موزه ها و اماکن فرهنگی، تاریخی استان؛ بازدید از این اماکن به مناسبت روز جهانی موزه در تاریخ 29 اردیبهشت به صورت رایگان است.

 محمد مهدی برهانی با اشاره به اینکه 11 موزه و مکان تاریخی و فرهنگی دراستان وجود دارد، این اماکن را برشمرد و افزود: میراث جهانی گنبد قابوس، سایت موزه شهر باستانی جرجان، کاخ موزه گرگان، موزه باستان شناسی گرگان، موزه صنایع دستی گرگان واقع درخانه امیرلطیفی و موزه گمیشان با محتوای مشاغل بومی ترکمن، آداب ورسوم محلی وصنایع دستی از جمله این اماکن برای بازدید می باشند.

 وی درادامه موزه تاریخ طبیعی علی آباد کتول، موزه آزادشهر و موزه مینودشت و موزه فرش گنبد کاووس و همچنین بافت تاریخی گرگان را از دیگر اماکن و موزه های قابل بازدید برای علاقمندان عنوان کرد.

 برهانی افزود: علاقمندان ضمن بازدید از این اماکن با مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی گلستان آشنا می شوند.

 وی با بیان اینکه دراستان گلستان بیش از 2500 جاذبه طبیعی وتاریخی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد: با افزایش تعداد موزه های این استان ، تمدن 7 هزار ساله این سرزمین و موزه ها و آثار تاریخی و میراثی این استان به عنوان نمادی از تمدن کهن این دیار، بیش از پیش معرفی شده وگردشگران بیش ازگذشته به این دیار فراخوانده شوند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .